Gå til innhold

Black Friday – Ny sint hund i hangaren (Obs! Mange bilder)


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Da var det endelig helg igjen og vi er klar for en ny tur. Denne gangen forlater jeg vinter, snøstorm og minusgrader til fordel for litt norsk sommer.

Black Friday-rabatter ble brukt til å handle Rotate’ MD80 «MadDog» for en liten slant.

 

Modellen er upåklagelig og har textures som kan sammenlignes med de flinkeste i klassen. Systemsimulering er det ok, selv om en noe gjenstår. Lyden er grei, men sammenlignet med andre noe tamt. Det ryktes at AudiobirdXP ønsker å lage en FMOD-variant, vi venter i spenning. Vakker fugl er det uansett!

 

Ruten i kveld gikk fra Gardermoen til Molde (01L EVTO5A PIGED VEPUL2M LOC25)

Meldt vær i Molde er 14C, lettskyet og pent. Faktisk litt usikker om SAS fløy MDs til Molde. Noen smarte hoder her inne kan sikkert bidra med informasjon.

 

Flymaskinen står parkert på Gardermoen

uqEFfHr.png

 

Det er en stund siden SAS gikk over med malerkosten ser jeg

DM5xfpf.png

 

Vi får åpne noen luker da og se om vi kommer oss inn

Z0vwUJL.png

 

Da var trappen klar

hkq263D.png

 

Ja, se her har vaskehjelpen til og med skrudd på lysene for oss.

1sIh4qE.png

 

Cockpit er kald og mørk. Her er det bare å brette opp ermene og sette i gang

iV8qTEV.png

 

Noen smell fra relè så våkner det hele til liv

Ibx9GzX.png

 

GPS mottar signal, da er det bare å begynne programmeringen. Heldgvis ikke lange ruten. De med god hukommelse legger nok merke til at jeg har mer enn nok fuel denne gangen :)

ewCD6t2.png

 

Motorer i gang, på vei mot vestre rullebane. Ingen vind i dag, så vi velger nordlig retning for å spare tid

LWhtixl.png

 

MD80-serien har et par funksjoner som er artige. Sett CG og Flap til venstre for å få anbefalt "long trim". Dial-a-flap til høyre skrur man den flaps-settingen man ønsker, så gjør den resten automatisk

QP73UBq.png

 

Fløy denne fuglen en del ganger mellom Oslo/København i fremre del av kabinen. Det var i de gode dager der man var pålagt å fly på såkalte fleksible billetter. Ulempen var at jeg ønsket å sitte over vingen og høre lyden av motorer, men det ble aldri noe av. I vår virtuelle verden derimot er det ingen arbeidsgiver som styrer lenger

u4TDhoV.png

 

A2 holdepunkt. Klar sektor begge veier. Da er det bare å sette kursen.

Zv8bhav.png

 

Tar ikke lange tiden før denne damen får fart under vingene

4g7Sovg.png

 

Sol rett i fleisen? Ikke noe problem, bare å dra bort solskjermen fra siden.

XaWoLAD.png

 

Fjell-formasjoner forteller oss at vi nærmer oss Møre-kysten

lMivoLK.png

 

Tror også de i baksetet har det fint

nmG1OYV.png

 

Før vi starter planlegging for landing, tar jeg rask titt bort på hastighetsrestriksjoner. Det er helt absurd for en Boeing-mann å gå over til dette. Konfigurering er ferdig på få sekunder og man kan virkelig gjøre en kjapp approach om man er klar for det.

7iVfFIn.png

 

Der var Molde

eHkDIg7.png

 

Skulle sikten være dårlig, er det bare å følge bil-lysene hele veien til mål ;)

SkTPkb9.png

 

Noe lavt på slutten, men det krever sin mann å ta bilder mens man flyr.

KfI9xg7.png

 

Velkommen til Molde!

YJKYIUQ.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for hyggelige kommentarer.

 

Artig fly på flere måter. Imponert over hvor kapabel denne maskinen er. Selv med relativt kraftig sidevind, er sideroret på denne maskinen noe for seg selv. Så lenge farten er god har man stålkontroll. Jeg leser at Leonardo sin versjon kommer til P3Dv4 til Jul med nye textures, lyder og med TFDi' Real Light og TrueGlass. Da får vi også en modell som har tatt systemsimuleringen hakket lenger enn denne modellen. Gleder meg som et barn til, eh, ja, Jul  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...