Gå til innhold

Flysimulatorer


Håvard nærø

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Nå er det meget lenge siden jeg har drevet med dette... Flyr heller på ordentlig!

Uansett, jeg har jo fsx og alle andre versjoner siden fs98 :)

Men hva er i dag på markedet og som er seriøs konkurrent til fsx, gjerne bedre. Hvilke sim er best, rett og slett!! Jeg foretrekker gjerne en sim som faktisk har realistisk aerodynamisk oppførsel innen akrobatikk. Der har aldri fs vært på nett i det hele tatt! Finnes dette?

Og annen ting, jeg får ikke innstallert fsx på win 10, det starter ikke fra dvd... how to?

 

Håvard

Pitts LN-AHN

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installasjon av FSX under Win 10 er ikke så liketil. Win 10 tar ikke tak i og eksekverer autorun.inf. Se heller på CD-platen du har for FSX og se om du finner en file som heter install.exe eller lignende. Start direkte ved å klikke på .EXE-filen.

Fant tilbake til mitt spørsmål under FSX om dette: http://flightsim.no/forum/index.php?topic=85681.0.

Se denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Steam har høstsalg på X-plane 11 for tiden. Til under 300 kr er det sikkert verdt å prøve. De sier vel at X-plane skal ha bedre simulering av aerodynamikk i bunn enn det FSX har, og dermed også enn det P3D har, men i praksis tror jeg uansett du må ha skikkelig paywarefly som simulerer de karakteristika for spesifikke fly. Som A2A, nevnt høyere opp her. Og da er det vel P3D/FSX som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt enig mer Geir her. Start med P3D. Kan ikke gjøre feil der  8)

 

Når feriepenger kommer neste sommer, prøv DCS og X-plane så snart sommersalget starter på Steam. Da har du tre knallgode plattformer som dekker alle verdens behov, men start med P3D da den har svært god støtte av et stort tredjepartsmarket, er stabil og god og under kontinuerlig utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det siste året brukt AerolyFS. Det er temmelig kjekt for VFR/Acro, og også enkel instrumentflyving. Det jeg synes er topp med Aerofly foran fsx og andre er at det faktisk er mulig å få wingdrop i steilinger, og at man kan spinne på høvelig fornuftig vis. Virker som at Aerofly bruker en annen form for "motor" for å simulere dynamikken i lufta. Nå bruker jeg mest Oculus Rift DK2 enda når jeg simmer, og har enorm sans for bruk av VR til dette formålet. En blir liksom mer oppslukt og følelsen av å faktisk være inni cockpit og kunne se i alle retninger er egentlig så nært "ordntli" som en kan komme. Om du ikke plages av VR-syke da. Har et par kamerater som har reagert litt negativt på hvordan VR omtrent kødder med sansene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med deg, Andrew. Liker begge og hopper jevnlig mellom dem. FS2 mangler selvsagt enda noe, men det jeg får er utrolig bra, og ikke minst vakkert! Store mengder gratis scenery følger med på kjøpet. Flyplassene du kommer til har ofte mange og fine statiske fly, det liker jeg også. Dessuten oppdateres denne simmen ofte, det gjør den også spennende.

 

Selv om jeg aldri har vært noen SDK mann, måtte jeg i går prøve å lage mitt første fly etter oppskrift på Wiki. 20 minutter etter hadde jeg laget et nytt fly - Robin DR400. Imponerende, synes jeg! Og gratis. Selv om jeg liker P3D og alt den gir meg i dag, har jeg en god magefølelse for FS2. Ser ikke bort fra at dette kan være framtidas flightsimm. I tilfelle er det jo en bragd av et lite selskap  :D Vi er heldige som har flere valg.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...