Gå til innhold

I P3D 4.1 - er alle default flyplasser nødvendig hele tiden?


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Hos meg er det for tiden 129 "Areas" før ORBX og de øvrige AddOns kommer i Scenery.cfg. De aller fleste Areas blir ikke blir brukt daglig. Kan man med fordel "klikke bort" (unable) de mer eksotiske stedene (Areas) i Config-filen? Ved å la dem fortsatt ligge inne i Config-filen så kan man alltids "klikke dem inn igjen" (enable). Og i Config-filen så ligger noen områder som Active=TRUE / Required=TRUE, mens andre er Active=TRUE Required=FALSE. Noen som har kommentarer til dette? Jeg tenkte jeg kunne teste dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det kan du sikkert, så lenge det ikke blir noen konflikt med noen slags globale settinger. Har aldri prøvd det, men kan aldri tenke meg du vinner særlig med fps eller ressursbruk ved å avmerket default områder.

 

Men gi oss et hint hvis du får massiv boost i frames da!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig testet!

Det gikk bra i alle fall så lenge jeg holdt meg innenfor fedrelandets grenser. Tenkte kanskje at jeg kunne spare litt på tiden det tar å laste inn simmen, men det var visst marginalt. Og frames har jeg bra nok. Har satt 30 FPS begrensning, men klarer glatt 40 - 50 bortsett fra de travleste flyplassene (ikke PMDG!). Så det var lite å hente her, verken av det ene eller det andre. Så er det klarlagt. Har backup av Scenery.cfg så tilbake til standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjør inn FTX/ORBX produkter samt høydemesh og noen addonsflyplasser og kansje Ai traffic, og tiden den trenger på å starte er tredoblet selv med dedikert SSD disk.

 

 

Selvsagt, men tar enda lenger tid om alt dette skal lastes ifra en god gammeldags HDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...