Gå til innhold

Laurdagskveill


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hva er bedre enn å tilbringe noen timer med flysimmen,  mens andre benker seg foran TVen.  Rakk å scanne over store deler av Tyskland,  i god tid før kveldsnytt  ;D

Samtidig var det rom for å sjekke at siste oppdatering av Milviz Phantom II fungerer knirkefritt i V4.1,  og nyte ORBX nyeste tilskudd til Europa .

 

clXKIZX.jpg

 

xQg5WjE.jpg

 

ccCvl3E.jpg

 

shenfqR.jpg

 

CjFHpiK.jpg

 

guucToV.jpg

 

6UDcByx.jpg

 

bh5RFDO.jpg

 

u8a4DYu.jpg

 

Z5ctaTO.jpg

 

Noen ganger synes æ det går vel mye tid til mekking og fiksing og problemløsing for å holde liv i flysimuleringen,  men så snart alt fungerer som det skal,  er alle problemer glemt  ;D Fortsatt god helg .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette er standard V4.1,  men  FTX Global / Open LC Europe,  Germany North og South.  Ingen værprogram og ingen editering i photoshop annet enn størrelse og en anelse sharping.

Synes generelt at fargene er mørkere i P3D4.1 enn de var i V3,  men det kan man jo også justere i simmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tja,  har ikke prøvd det selv,  men vært fornøyd med sånn som P3D ser ut default.  Er ikke så begeistret for unaturlige solnedganger og merkelige fargekombinasjoner.  Andre fordeler har jeg vanskelig for å se,  men det er mulig det passer bedre i kombinasjon med diverse værprogram.  Sistnevnte har jeg heller ikke,  da jeg foretrekker å "lage" mitt eget vær,  og flyr som regel bare korte turer i fint vær  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle begynne å stille inn PTA selv, er nok risikoen stor for mange pussige effekter.

Jeg foretrekker presets. Bak de beste ligger mye arbeid der hensikten er å få P3D til å fremstå som så nært som mulig virkeligheten, med kontrast, fargetoner og annet.

Der har man sittet med fotografier av himmel og skyer osv og kalibrert PTA for å få det til å stemme overens.  Default P3D kan bli litt blass. Etter mitt syn da.

 

Selv bruker jeg presettet til Thorsten og Patrick:

https://www.sass-projects.info/thopat/

 

Nå er det dessverre slik at PTA ikke lenger er freeware, så da kan jeg bare anbefale å kikke litt på de beste presettene på YouTube og se om de er verdt PTA-prisen på 15 euro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...