Gå til innhold

Hva bør jeg velge?


Steffen Andre Hustveit

Anbefalte innlegg

Hey,

 

Har planer om å ta opp igjen flysimmen. Der jeg slapp sist var flivninger med pmdg 737 rundt om i Norge og europa. Dette blir formålet denne gangen også.

 

Det jeg har nå er Flightsim X (ikke installert det enda), men er åpen for andre simulatorer for å prøve noe annet for en gang skyld.

 

Tenkte å høre med dere eksperter om andre anbefalinger før jeg kjører den store operasjonen med evig installering av sim og addons.

 

Hva anbefaler dere å bruke?

Hvem sim går glattest mtp fps osv?

 

Kom gjerne med forslag og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kommer vel helt an på hva du går for av mulige avanserte alternativer for fly og scenery ++.

Da er det Prepar3D V4 academic, eller XPlane 11 som er tingen. XP11 og fps vennlighet er ikke jeg kjent med, så det får andre uttale seg om. Men P3DV4 er veldig bra med tanke på fps vennlighet rett ut av boksen. Dette endrer seg (som med alle andre simulatorer) når du begynner å legge til hauevis med addons, men til og med da skal man veldig høyt opp i settings før det går i kne. Med P3Dv4 får man omtrent uendelig horisont med tanke på bygninger/landskap/trær og alle slike goodies pga at V4 ble utgitt som i 64bit versjon, noe som gjør minneproblematikken som eksisterte før på ca maks bruk 3Gb borte vekk.

Ellers finnes FlightSimWorld, som virkelig begynner å komme seg. Men den er fremdeles på et tidlig stadium og har bare GA fly i hangaren foreløpig, og finnes å få kjøpt på Steam. Absolutt verdt å prøve ut, da den er billigst i innkjøp.

Så har vi Aerofly FS2 som også er meget bra, men her er verden stykket opp i bare enkelte deler av verden du kan fly i, her finnes større fly som airlinere, men vet ikke helt hvor bra de er i forhold til XP11 og Prepar3D.

 

Da har jeg oppsummert ørlitte grann iallefall.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innlegg og utredninger :) Jeg skjønner at dette blir litt som å spørre om hva som er best av Mercedes og BMW, men har nå i alle fall fått en liten oppdatering på hva folk bruker der ute.

 

Jeg har null erfaring med  Prepar3D V4, men hørt masse bra om dette og ser det er "denne som gjelder" for tiden. Si gjerne ifra hvis det er noe do`s and dont`s med dette programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tusen takk for gode innlegg og utredninger :) Jeg skjønner at dette blir litt som å spørre om hva som er best av Mercedes og BMW, men har nå i alle fall fått en liten oppdatering på hva folk bruker der ute.

 

Jeg har null erfaring med  Prepar3D V4, men hørt masse bra om dette og ser det er "denne som gjelder" for tiden. Si gjerne ifra hvis det er noe do`s and dont`s med dette programmet :)

 

Heldigvis er det ikke mye do's and don'ts lenger med P3Dv4, som det var med fsx, der man kunne tweake seg ihjæl. Ingen tweaking med P3D utenom det man gjør i menyen i alle andre simulatorer/spill. Det som kan bli trøbbel etterhvert er 3dje parts addons, som kan skape trøbbel. Men det er utrolig hvor bra det går tross alt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innlegg og utredninger :) Jeg skjønner at dette blir litt som å spørre om hva som er best av Mercedes og BMW, men har nå i alle fall fått en liten oppdatering på hva folk bruker der ute.

 

Jeg har null erfaring med  Prepar3D V4, men hørt masse bra om dette og ser det er "denne som gjelder" for tiden. Si gjerne ifra hvis det er noe do`s and dont`s med dette programmet :)

 

Heldigvis er det ikke mye do's and don'ts lenger med P3Dv4, som det var med fsx, der man kunne tweake seg ihjæl. Ingen tweaking med P3D utenom det man gjør i menyen i alle andre simulatorer/spill. Det som kan bli trøbbel etterhvert er 3dje parts addons, som kan skape trøbbel. Men det er utrolig hvor bra det går tross alt.  :)

 

 

Takker for svar. Alt er oppe og går nå og jeg er overrasket over hvor bra p3d4 er! Man går alltid inn med litt skepsis, men fint å prøve noe nytt. Gleder meg til å lære mer om simmen og oppdatere meg litt på alt rundt også. Stay tuned for more questions :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...