Gå til innhold

Navigasjon på annen PC enn det sim er på... spørsmål


Stig Blackie Enoksen

Anbefalte innlegg

Jeg har annskaffet meg diverse navigasjonsprogrammer fra Aerosoft og lurer på om jeg kan bruke disse programmene på en annen PC enn det FSX(SE) er installert på, eller må disse være på samme PC som simulatoren er på?

 

Det dreier seg om følgende programmer:

- Aerosoft Professional Flight Planner X

- Aerosoft FlightSim Commander 9

- Aerosoft FS Map

 

Eller finnes det noen andre navigasjons og kart programmer som man kan benytte og som er "uavgengig" av PCen med FSX installert...

 

Hadde vært fint om noen kunne svare på dette. Gode tips er svært kjærkommen i dette tilfellet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flere av disse programmene kan kjøres på ekstern Pc enten via Fsuipc eller simconnect

Personlig syntes jeg Efass er et enkelt og bra program som gjør jobben for deg bruker lite resurser og er billig ..lagrer rutene dine til PMDG, flightsim mfmo versjon

 

Demo test før kjøp

 

http://efass.net/portal/?a=download

http://efass.net/portal/?a=faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv FSPX fra en windows tablet som kjører via WiFi. Den krever kun at nettverket er satt opp korrekt slik at mapper deles riktig.

FSCommander brukte jeg også, men det er mange versjoner siden. Også denne kjørte jeg i nettverk.

FSUIPC trengs kun dersom du via FSPX skal eksportere fuel og PAX data direkte til modell via TOPCAT.

 

FSMap har jeg ikke prøvd, så jeg uttaler meg ikke.

Efass husker jeg at jeg prøvde en gang i tiden, men lurer på om det var da alle kart måtte lastes opp manuelt? Husker ikke helt, jeg prøvde flere programmer for å finne et alternativ til Aivlasoft EFB, men ingen av de jeg testet gjorde jobben enklere enn det programmet.

Har siden sett på FSFlightcontroll også, og det har veldig mange gode funksjoner, men klarte ikke å sette det opp til å fungere i nettverk via tablet, og etter et par timer gav jeg opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...