AndersLoberg Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Blitt mye cargo-flyging i det siste, så idag var det på tide å ta ut en av de mindre fuglene fra hangaren. Har flydd mye Cargolux, så valget havnet på et annet flyselskap med samme base som førstnevnte, nemlig Luxair. Dagens tur er den første for dagen og vi har avgang fra nettopp Luxemburg. Starter dagen med en walkaround Sjekk av understell og hjul Mindre enn det vi er vant til på the Queen, men fortsatt god størrelse på motor Fyller tankene opp til rundt 5 tonn etterfulgt av boarding Det meste i cockpit begynner og bli klart og avgang nærmer seg! Push and start approved, QNH 1016 På den korte tida fra preflight til taxi har vindene endret seg, og avgang endres fra rullebane 24 til 06, her like etter take-off ved sistnevnte Har hatt en god del flyvninger fra LUX nå og er det en ting jeg har blitt vant til så er det regn og tjukk tåke, dagens flight er ikke noe unntak! Legger skydekket under oss F/O er også utstyrt med kamera idag Skal ikke klage på utsikten! No caption needed. Cruise på FL290 Nærmer oss rullebane 26R ved München "Runway in sight" Touchdown! -122fpm ble dagens rating Parkert ved stand 323 Håper bildene falt i smak:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 Fine bilder, blir like imponert hver gang noen går så grundig til verks med sine flyturer. Spesielt artig å følge skipperen på presjekk ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 Takk Ernst! Føler selv jeg får mer igjen ved å bruke litt ekstra tid på ting som checklists og å ta seg noen ekstra minutter i planleggingsfasen ;D Ja walkarounds er noe jeg startet med nylig, har til og med lagt til "dører" i chaseplane slik at når man går "inn" i døra så havner man tilbake i cockpit igjen, fiffige saker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 Wow! Det var forseggjort! Mer enn hva jeg er istand til for tida. Ikke så mange prosedyrer på småfly og bushliv! Kjempefin bildeserie, arti å se! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 Er ikke alltid det er sånn i min cockpit heller Kjetil! Flydd en del helikopeter og militært i det siste selv, godt å ha litt friere tøyler enn til vanlig en gang iblant! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 4. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 4. oktober 2017 Tar som regel samme runden (ikke walkarround) men skriver det ikke i bildepostene er dessverre ikke noe triller forteller det overlater jeg til de som har evnene til det ... forøvrig flotte bilder og storie setter jo litt spiss på bildeserien det skal du ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.