Gå til innhold

Ramstein AB


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Med ORBX Germany South var denne amerikanske flybasen inkludert i sceneryet.  Vi har ikke vært bortskjemte med detaljerte, militære flybaser,  så dette sceneryet var veldig kjærkomment for oss med interesse i blåselamper fra den kalde krigen :)  Må innrømme at det var Ramstein som fikk meg til å kjøpe Germany South,  men du verden for en bonus med resten av Tyskland.  Her er det bølgende kornåkrer, elvedaler med vinslott  og fantastiske fjell-landskap. 

 

ay48IVP.jpg

 

34UVjxj.jpg

 

FgXZzS2.jpg

 

vqGkKNw.jpg

 

T9cArPK.jpg

 

7u1gRIL.jpg

 

uFzfqph.jpg

 

J6hWoCK.jpg

 

Good tuuur  ;D

 

sEghRiP.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei inn hos meg og, men får ikke flytid før onsdag. Har syns at det ser flott ut under app og dep Stuttgart og har lurt på om det ligger i Germany North. Skal det bli enda bedre? Savner et kart fra ORBX som viser grensene på deres pakker.

Er det noen som har sett det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
bare kikke rundt på sidene til ORBX før jeg poster?

 

He he,  Germany South er så nytt at det var ikke kommet med i kartoversikten.  Ramstein ligger i sørvest,  og er inkludert i pakken fra ORBX .

 

Pene sjåtts! Starfightern blir bare penere og penere med åra!

 

Jo takk,  Starfightern trenger ikke å gjemme seg i forhold til dagens konstruksjoner  ;D .  Ellers holdt jeg på å havne i tyskernes tragiske statistikk over sine F-104G,  da æ kuttet noen tretopper i min iver etter å beundre ORBX-sceneryet  :o ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja Robert,  abstinensene siger på så snart det går noen dager uten tur med 104`ern  8)  ;D  Men det er flere modeller som presser på i hangaren,  bl.a. PhantomII som har blitt betydelig oppgradert i V4 .  Fortsatte utforskingen av Germany South med denne modellen,  som også var et kjent syn på den tyske himmelen.  Satte kursen lenger sør,  hvor flatmarka blir dramatisk erstattet av bratte åskammer og flotte fjell  :)

 

Dz4smbE.jpg

 

jvn8o0h.jpg

 

MSsHlZF.jpg

 

0FcWAYM.jpg

 

4nif8kT.jpg

 

NhQK9by.jpg

 

K5nl6p1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

En F104-G styrtet i et av fjellene ved Narvik i desember 1965 etter at piloten ble bevissløs, trolig pga feil med oksygentilførsel til maska. Ble fulgt av norske F104 til tyskeren gikk tom for fuel og falt som en stein. Det ble i ettertid beregnet at dersom flyet hadde hatt fuel i 5-10 sek til, ville det falt ned i Narvik. Hell i uhellet, altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna med tyske «likkister», hvor mange fly og piloter var det tyskerne mistet da det gikk på som verst?

Denne siden gir en oversikt over alle tapene, 298 maskiner gikk tapt og 116 piloter mistet livet, det var til og med åtte piloter som måtte skyte seg ut to ganger...

 

Godt komprimert ryggrad med andre ord, har hørt stuntet ikke bør gjentas. Men (er usikker nå) ... var det ikke et fly setet ble skutt nedover? Ikke bra å utløse på bakken (flirer meg i hjel). Kan ellers bekrefte som ung pung i tyskland 60/70 at historiene verserte om "enkemakere" via familie. Så selv mye villmannsflyvning i tvilsom lav høyde den tiden. Starfighter og senere, Phantoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Heldigvis forbedret statistikken seg etter hvert som tyskerne fikk erfaring med Starfightern, men flyet ble aldri kvitt stemplet som "widow maker".  Og ja,  de første utgavene var utrustet med pilotsete som ble skutt nedover,  men det gikk de heldigvis bort fra før vi fikk våre F-104G. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vinger og horisontal stab ser ut som de er designet av Gilette, skjønner jeg hvorfor man kviet seg for å skyte piloten oppover. Det var vel i utgangspunktet kun sprengladninger i de tidligere katapultsetene for å kaste setet ut av cockpit. Katapultsetet i Starfighteren måtte i tillegg utstyres med en rakett som gjorde at piloten fikk nok stigning til at beina gikk klar av T-halen. Mener det fortsatt var en fartsbegrensning for utskytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...