Gå til innhold

Windows 10 overtar sim pc


Robert Hulthin

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Går bedre enn forventet

Bare noe småplukk igjen (håper jeg)  ::)

Tiden løper det er sikkert men men det er jo en hobby så da skal det vel ta tid eller .... :P

 

;D :P hehe. Tror helt sikkert du blir positivt overrasket Robert! Jeg går aldri i verden bakover til eldre Windows versjoner etter Windows 10. Har ikke installert Windows på nytt en eneste gang siden 2015! Dønn stabilt!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det kun å slå av UAC (som vanlig), og fremfor alt, legge inn Classic Startmenu og Classic Explorer. Det nye er crap for å si det mildt, i den sammenheng. Mht stabilitet så er Win7 det mest stabile jeg har hatt noensinne, og det samme kan jeg si om Win2000, som var bygget på NT5. Hvor stabil Win10 er, har den ennå igjen å bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Paradokset for mange fremover blir att man nesten tvinges over på W10 pga.UEFI bios som ikke vil godta en ren instalasjon av W7 lengre om man ikke vet om omveiene.

Sist jeg oppgraderte hovedkort (med UEFI bios)så var det komplett umulig for meg å få innstalert W7,uansett oppskrift om hvordan man skulle gjøre det.Måtte ta med disk over på en annen pc og starte instalasjonen der for så å avslutte instalasjonen på ny pc.Jeg forsøkte meg på W10,men gikk tilbake til W7 da jeg synes det er allt for mye unødvendig skjit som jeg ikke trenger på en sim pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har absolutt ingen innvendinger mot win10. Tror også at gammel vane kan være vond å vende, eller... det alltid er motstand mot forandring.  :P LoL!

Bedre sent enn alvor, win10 er bare vane, med eller uten skjellene deres, jeg valgte med en gang og sette meg inn i det nye, istedet for å motarbeide det med addons (Shells).

 

En annen ting, og kanskje det viktigste for oss simmere er vel oppgraderingene til DX12 ev 13 i p3d, fsw, af2, XP11 som sikkert kommer. DX12 støttes ikke i win7 eller noe eldre enn win10, mulig win8. Men win8 var ikke helt bra, synes ikke jeg iallefall. Bare et mellomledd til win10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...