Gå til innhold

Glowingheat


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

A-12,  forløperen til den mer kjente SR-71 .  Hvis det er snakk om å fly høyt og fort,  behøver man ikke lete lenger,  i hvertfall blant fly.  Oppdaget plutselig mange bonuspoeng hos JustFlight,  eller så hadde æ neppe kjøpt dette monsteret.  Interessant prosjekt sett i lys av flyhistorien,  men himmel og verdensrom for et monsterfly !  Modellen er imponerende realistisk,  men det betyr i praksis nitidig nøyaktig håndtering av flyets systemer og egenskaper.  Og så må du ha god plass,  da Starfightern blir som er acrofly i forhold til denne skapningen.  Måtte sette av flere timers forberedelser før æ klarte å ratte spetakkelet sånn noenlunde etter boka, og det ble nesten sendt ut etterlysning av meg,  før æ klarte å lande helskinnet på Edwards lengste teststripe . 

AV8v7R7.jpg

 

gjenCop.jpg

 

192R5mu.jpg

 

66z8zYX.jpg

 

UmxJrvC.jpg

 

R2jxcbb.jpg

 

6x5eX9h.jpg

 

vtyAh8j.jpg

 

HB8E8AA.jpg

 

AdQbRxS.jpg

 

ZtTOJnb.jpg

 

w31fo0u.jpg

Denne går nok inn i hangaren for spesielt interesserte,  men jeg blir å beholde den.  Uansett hvor vanskelig modellen er å fly,  så er den irriterende spennende :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for linken. Flotte bilder. Går det høyt og fort så er det rett i gata i mi ja. Det er ikke mye med jetmotorer som går så høyt som 80000ft+ Feks må Starfighterens J79-motor stenges av over 80000ft da det ikke er nok oksygen til å brenne fuelen som pumpes inn i motoren, selv ikke på tomgang. Men her kan altså blackbirden og dens forgjenger holde høyden med motorene i full operasjon. - Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Max ceiling var vanligvis oppgitt til 90000 fot,  men den kunne nok nå adskillig høyere  :D A-12 var neppe råere enn SR-71,  som kom seinere,  men den var en-seter,  så arbeidsbyrden var tøffere.  Begge variantene kunne cruise i overlydshastighet,  og motorene tålte utrolige påkjenninger.  Flyet kunne heller ikke settes sammen som andre fly,  da varmeutviklingen i så høye hastigheter fikk metallet til å utvide seg.  Derfor rant det olje og fuel gjennom skjøter og gummierte sammenkoblinger når flyet stod på bakken.  Takkåpris for at dette ikke er en Accusim-modell fra A2A  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det hendte at SR71 brukte Sola som alternativ flyplass under den kalde krigen. Parkerte alltid på remote stand og godt bevoktet. Spesielle sikkerhets prosedyrer for refueling, det lakk fuelrester ut av fueltankene, så den ble bare nok fuel til å kunne ta av for å gjøre fullstendig refueling i lufta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en video med en tidligere SR-71-pilot for en tid tilbake, hvor han snakket om TEB-systemet i Blackbirden (mener det var det samme i A-12), er dette modellert i denne modellen? Kort fortalt så kan ikke JP7 (fuelen som SR-71 og A-12 brukte) antennes på samme måte som "vanlig" jet fuel, så de de hadde en tank med en kjemikalie som heter triethylborane (TEB) som ble sprøytet inn for å antenne fuelen. De hadde bare 16 "shots" med TEB, èn ble brukt ved motorstart og så èn hver gang de tente etterbrenneren - så det var begrenset hvor mange ganger man kunne bruke etterbrenneren. Med en gang han sa det tenkte jeg at det ville ha vært interessant å ha i en simulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
han snakket om TEB-systemet i Blackbirden (mener det var det samme i A-12), er dette modellert i denne modellen?

 

Så langt er jeg ikke kommet i prosedyre-trening,  og ærlig talt så er det ikke sikkert jeg kommer dit heller  ??? ,  men det er 2 instrumenter som viser TEB,  og det refereres til 16 "shots",  så det skulle ikke forundre meg at dette er simulert . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Hadde tatt seg ut om denne hadde vært fanebærer for MDG! Lol.

 

Ha ha  ;D hadde det enda vært for PMDG  ;D

 

Takker for interessante linker Andreas.  Har sett noe av dette før,  men det var også mye nytt !  Husker også nødlandingen på 80ttitallet,  det skapte mye nysgjerrighet i byen :D  Og så var æ så heldig å få se take-off`en,  med etterfølgende lowpass og klatring med fulle etterbrennere.  Tok faktisk bilder også,  men disse klarer æ ikke å finne  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Og så var den laget av russisk titanium :-p

 

;D  ;D ha ha,  æ flira meg skakk,  de skrøt jo i sin tid av at dette var teknologi som bare amerikanerne hadde  ;D.......

 

har du vært å kikket på de 3 Poseidon maskinene som for tiden er stasjonert borte på C-5 plattformen inne på stasjonen?

 

Nei det har æ ikke lagt merke til  :o ,  men æ kikket litt nærmere på en som stod på Andøya under flyshowet i sommer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hendte at SR71 brukte Sola som alternativ flyplass under den kalde krigen. Parkerte alltid på remote stand og godt bevoktet. Spesielle sikkerhets prosedyrer for refueling, det lakk fuelrester ut av fueltankene, så den ble bare nok fuel til å kunne ta av for å gjøre fullstendig refueling i lufta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei.

Hvor har du det fra at Sola ble brukt av SR71,tror SR71 var på Sola en gang og da var det en nødlanding så og hørte hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...