Gå til innhold

P3D v4 i over nettverk


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Kongen er død, leve kongen

Etter å ha levd med FSX så kom tia for oppgradering litt her og der.

P3D v4 flyter så bra at en får nesten tårer i øya

 

350230552073ef8f6fe1fa2fcdeb08d4.jpg

 

Ny hardware i sim pc som Asus Hero IX, Ci7 7700K cpu @4,5Ghz, 16 gig Corsair Dominator DDR4 3200 XMP profile, nvidia GTX 1060...du og du

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn jeg da som rotet P3D v4 til med diverse FSX-fly som jeg ønsket å teste om funket i P3D. Men siden jeg stort sett husker hvordan installasjon foregikk, så "uninstålla" jeg P3D og la inn igjen på nytt. Sjekket at det ikke lå igjen noe 'Lockheed'-ting på C for jeg ønsket ren ny installasjon. Scenery har jeg i egne kataloger, så disse finner jeg lett tilbake til (eneste er litt 'sound' og 'effect' som på kopieres på nytt.

MEN! Etter oppstart opplevde jeg at frame-rate nå lå mye lavere. Med 'unlimited' hadde jeg første gang 50 - 60 frames, mens nå har jeg ikke mer enn ca. 30 - 35. Må medgi at jeg har nesten alle slidere på max, men ikke fornøyd. Så da er det bare å sette i gang en ny 'uninstål' og install.

C'est la vie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enn jeg da som rotet P3D v4 til med diverse FSX-fly som jeg ønsket å teste om funket i P3D. Men siden jeg stort sett husker hvordan installasjon foregikk, så "uninstålla" jeg P3D og la inn igjen på nytt. Sjekket at det ikke lå igjen noe 'Lockheed'-ting på C for jeg ønsket ren ny installasjon. Scenery har jeg i egne kataloger, så disse finner jeg lett tilbake til (eneste er litt 'sound' og 'effect' som på kopieres på nytt.

MEN! Etter oppstart opplevde jeg at frame-rate nå lå mye lavere. Med 'unlimited' hadde jeg første gang 50 - 60 frames, mens nå har jeg ikke mer enn ca. 30 - 35. Må medgi at jeg har nesten alle slidere på max, men ikke fornøyd. Så da er det bare å sette i gang en ny 'uninstål' og install.

C'est la vie.

 

Tviler på du fikser noe med reinstall! Med nesten alle sliderne maxa ut er det ikke rart du stopper på 30+. Husk at feks det som var "medium" settings i p3d v3 ikke kan sammenlignes med "medium" settings i p3d v4! Samme settings i V4 gir feks en god del tettere autogen enn før, samt lengre synsrekkevidde! Det samme gjelder nok flere av de andre sliderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe å tvile på, Kjetil. Før jeg reinstallerte så hadde jeg installert ORBX Global og Norway, samt AoN, Norway GA airfields sammen med de andre sceneries for Norge (broer, byer etc.) og med (nesten) alle slides 'maxa' ut. Framerate med 'unlimited' lå på mellom 40 - 60 fps. Har nå reinstallert og med moderate innstillinger. Ikke noe addon sceneries. Helt standard installasjon på egen partisjon på disken. O/S på SSD. Ligger på fra 4-5 fps og oppover mot 25-30 med frame begrenset til 30. Her er noe spenna gærnt!

Intel Core i7 @ 3,6 Ghz, 16 GB Dual-Channel RAM, nVidia GeForce GTX 1060 m/6 GB. Ingen SLI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du avinstallerer(!) ville jeg prøvd å slette både cfg fila og muligens shaders... Men ta backup av begge, sånn at du er sikker.

 

Blir det ikke bedre ville jeg prøvd å installere på nytt, viktig å slette alle filene i appdata/LM og local/LM hvis du skal installere på nytt. Mener det skal være fire mapper tilsammen :)

Ettersom du har modifisert litt filer ville jeg ha sjekket at alle filene forsvinner fra mappa til p3d i disk C: under avinstallering, det tviler jeg nemlig på

 

Sjekk også at windows strømsparing står på ytelse, og at Nvidia kontrollpanel står i ytelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt strømsparefunksjon (Win 10) på 'Balansert'. Nvidia er ikke rørt siden forrige installasjon.

 

Jada, jeg slettet:

 

-E:\Prepar3D v3

- %PROGRAMDATA%\Lockheed Martin\Prepar3D v3  (C:\Windows\Programdata\Lockh  ...)

- %LOCALAPPDATA%\Lockheed Martin\Prepar3D v3  (C:\Users\<min bruker>\AppData\Local\Lockh  ...)

- %APPDATA%\Lockheed Martin\Prepar3D v3              (C:\Users\<min bruker>\AppData\Roaming\Lockh  ...)

- %USERPROFILE%\Documents\Prepar3D v3 Files      (C:\Users\<min bruker>\Documents\Prepar3D v4 Files)

 

Får i neste omgang prøve å slette config-filen og shaders.

Dette er svært merkelig!

 

Redigert: Når man sletter ShadersHLSL får man ikke startet P3D.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på f....

Slettet P3D config men la inn igjen Shaders (fra zippet file, backup er feigt). Satte frame til 40 og det gikk som smurt.

Fra min tid som programmerer og debugging så husker jeg at for å finne feil så kunne man prøve å forklare en eller annen person (jeg brukte kona) om hva jeg egentlig ville at programmet skulle gjøre. Og vips, så så jeg bristen i logikk.

Hurra, og takk for hjelpen. Måtte være noe galt med scenery-config.

Så nå kan jeg legge inn igjen 'the eye candy' ...  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Som dere ser så kjører jeg alle utillity software til Prepar3D på en client PC, dvs Active Sky og vPilot.

Settings slidere for scenery og clouds i P3D er dense til very dense.

Fps ligger på 30 (låst i nvidiainsp) og satt til unlimited i P3D.

PMDG 737, 10 layers med skyer (active sky) så ser jeg at det er skjermkortet som er flaskehalsen i dette systemet. Frames dropper til ca 16-17 og skjermkortet jobber for det den er god til, mens CPU ligger på 60*C og belastet 50% ca.

Ellers så er P3D installert på egen SSD, FTX global, Orbx, Andrews sine AoN samt noen andre paysceneries

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...