Gå til innhold

Problemer med Autothrottle i PMDG B737 NGX


Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Snodig men Autothrottle kødder med meg i P3DV3. Har vel rundt 1900 timer på dette flyet og har ikke tidligere hatt disse symtomer.

AT arm før jeg entrer rullebanen, oppsett i FMC skal være OK, take off speeds, trim etc.

Når jeg trykker TOGA kutter AT og jeg må da  Throttle manuelt for take off. Snodig men forsøker jeg og slå på AT i lufta vil den ikke men plutselig vil den igjen, virker ikke som det har med noen bestemt høyde eller noe. mmm, snodig.

AT fungerer som normalt til landing da jeg kutter denne og fortar selve landingen med egen kontroll av throttle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn i FMC på options, husker ikke nå helt eksakt hvor det var. Men det skal være en innstilling der som heter "AT manual override" eller noe i den duren. Sjekk at denne står på "never". Da skal problemet være borte. Hadde dette problemet selv for noen år siden da 737NGX kom ut. Kan også sjekke at begge flight directors er på, med kapteinens flight director i master, hvis du flyr fra kaptein setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...