Morten Aalberg Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Heisann, Snodig men Autothrottle kødder med meg i P3DV3. Har vel rundt 1900 timer på dette flyet og har ikke tidligere hatt disse symtomer. AT arm før jeg entrer rullebanen, oppsett i FMC skal være OK, take off speeds, trim etc. Når jeg trykker TOGA kutter AT og jeg må da Throttle manuelt for take off. Snodig men forsøker jeg og slå på AT i lufta vil den ikke men plutselig vil den igjen, virker ikke som det har med noen bestemt høyde eller noe. mmm, snodig. AT fungerer som normalt til landing da jeg kutter denne og fortar selve landingen med egen kontroll av throttle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Gå inn i FMC på options, husker ikke nå helt eksakt hvor det var. Men det skal være en innstilling der som heter "AT manual override" eller noe i den duren. Sjekk at denne står på "never". Da skal problemet være borte. Hadde dette problemet selv for noen år siden da 737NGX kom ut. Kan også sjekke at begge flight directors er på, med kapteinens flight director i master, hvis du flyr fra kaptein setet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Options - Simulation - What Jan Reidar said. Jeg foretrekker "In Hold Only", da kan man enkelt avbryte avgang i TO/GA hold. Bare pass på å sett hardware-throttle på max eller min for å ungå potmeter spikes som kan trigge bevegelse under descend hold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.