Gå til innhold

Braathens DC6


Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med et livery til PMDG sin flotte DC-6. Jeg valgte Braathen Safe sin DC-6B LN-SUB. Mye gjenstår, og jeg har ennå ikke helt kontroll på alfa kanalene. Men dette kommer. Under prøveturene oppdager jeg noe merkelig.  Hjulbrønnene på hovedhjulene er gjennomsiktlige. Sjekket også andre liveries (inkl PMDG sitt house livery) og alle B-versjonene har dette problemet. A-versjonene ser OK ut. Er det flere som har sett dette, og er det noen som vet om dette er et problem som er rapportert til PMDG?...

 

Vel, her er første bilder (WIP).

 

BS1.jpg

 

BS3.jpg

 

BS4.jpg

 

BS5.jpg

 

BS6.jpg

 

Her er problemet som går igjen på B-versjonene:

BS7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMDG vil nok se på den bug'en (den er rapportert). Er ikke helt ukjent med slike ting som gjerne er en feil i modellkoden i FSX.  :-\

 

Så et raskt spørsmål:

Det står en tekst over utgangsdøren, bak på venstre side av flyet. Jeg har dessverre bare dårlige bilder å forholde meg til.

Er det noen som vet hva som står skrevet i denne teksten?...

 

Her er nyeste versjon (har fortsatt ikke helt kontroll på alfa-kanalene)

 

BS15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et gammelt bilde fra en klassetur sommeren 1967 til Roma. Bildet, som jeg har lagt inn på henvisningen (skjønner ikke dette med bildevedlegg), viser klasse 2L (for latinklasse) Oslo katedralskole i det vi lander i Rimini. Vi ser tydelig innskriften over flydøra. Jeg husker far nevnte at flyet var så lastet med fuel og passasjerer at det det brukte minst hele rullebanen på Fornebu da det tok av. Han hadde hjertet i halsen. Jeg selv er nr 2 og midt i flytrappen. Den gang med hår og normalvekt..... Hvor er det blitt av tiden???? https://i.gyazo.com/dd8d4b90bf928357e0aa65fb5850145b.jpg

 

mvh

Odd Bergfald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

;D Juli 1966 reiste jeg med den til Genoa Italia. Artig å se den igjen.

Jeg kan jo ta med i samme slengen. Februar 1961 Med Luftleider fra Fornebu mellomlandet i Røykjavik og Bunkret på Gander i et jækla snevær ankomst New York 17 timer senere. Vi fikk utdelt ulltepper for å holde varmen. Det var tider det. Er ikke sikker på om det var 6`eren eller 7`eren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...