Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. juli 2017 Premium Medlem Del Skrevet 17. juli 2017 Ettersom jeg ikke fant meg helt til rette hverken med Thopat eller Adams preset for Norge, bestemte jeg meg for å prøve å modde litt selv. Dette er en blanding av Thopat og Adams preseter som passer for REX texture direct (for de som har det). Jeg likte Thopats for bakkeeffektene, men den er alt for blå, samt at når man kjører realweather blir det bare tett dis uansett. Bakken synes jeg var for mørk midt på dagen på sommerstid i full sol, så jeg tweaket forholdet mellom skygge fra skyene, og lyset som treffer bakken. Fant ut at Thopat preseten kanskje ikke var helt tenkt mtp realweatherformål?? Ikke vet jeg, men jeg forandra det. Adams preset var for lys, for lite kontrast på bakkenivå, men skyene var veldig bra for REX pakken, så jeg brukte PTA delen av skyene fra ham (men tweaket noe der også.) Dette er ikke noe jeg har gjort fra skratsj som dere skjønner. Jeg har ikke lagt den ut noe sted, og er en blanding av disse to med en del tweaking for å passe bedre til Nordisk atmosfæreforhold, håper jeg. Ca 5-6 timer har jeg brukt. Den nye funksjonen i P3DV4 med realtime 24 timer preview er genialt når man driver med dette. Har gått igjennom alle døgnets timer (sommer/vår/høst og vinter) med alle værtyper jeg kan finne + realweather. Jeg har ikke tatt ideen ut fra det blå, men etter disse bildene (bare noen få av alle bildene dette da!) fra en tur til London og Manchester nå nylig. Tenkte gjennom atmosfæren her i Norge og observerte ganske nøye skyer og atmosfære i England med det samme for å "måle" forskjeller. Hvis noen vil prøve den, er det bare å PMe meg. Før jeg ev legger ut noe må det sikkert avtales med Thopat og Adamski. Hva synes dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 17. juli 2017 Premium Medlem Del Skrevet 17. juli 2017 Ser ikke dårlig ut dette prøver gjerne presetet ditt Jeg bruker ikke rex men funker kanskje alikavel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 17. juli 2017 Takkåtakk. Kan sende deg det litt senere i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 18. juli 2017 Premium Medlem Del Skrevet 18. juli 2017 Imponerende og grundige observasjoner og sammenligning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 18. juli 2017 Takkåtakk! Dette blir litt sånn "learning by doing", men jeg synes det er moro, og er ikke helt ferdig enda nei! Jeg vil ha litt mer mulighet for saturation i den belyste delen av skyene under fargerike solopp og nedganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Synes dette så kjempepent ut Kunne gjerne tenke meg å prøve, da jeg bruker REX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. juli 2017 Ja det er bare å gi meg mailen deres så mailer jeg alle i kveld, beklager at jeg har vært treig med respons, travelt sju. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 22. juli 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 22. juli 2017 Ettersom jeg er borte, så fikk jeg likevel i fila, og til å lage en dropbox lenke til fila "KJH2.Ini" for PTA v 2.52 modden min. Si fra hvis den ikke funker! https://www.dropbox.com/s/7vzid2nopkhc3r4/KjH2.ini?dl=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.