Gå til innhold

Nytt supersonisk passasjerfly på trappene


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Som stor fan av supersonisk flight inkludert Concorde og Starfighter kom jeg til min store begeistrelse over denne artikkelen.

 

Se hvilket fly det likner på. Tydelig at Kelly Johnson og hans team Skunk Works kom opp med noen universelle sannheter ift supersonisk flyging når de utviklet den lille "raketten"

 

http://luftfart.media/2017/05/23/dette-flyet-kan-bli-et-gjennombrudd-i-sivil-supersonisk-flyvning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorden var ikke akkurat for almuen det heller.  Fly i seg selv var ikke for almuen til å begynne med. En eller annet sted må man starte. Dette er jo foreløpig et foretningsfly som har potensialet til å bli et passasjerfly omsider. Jeg synes jeg det er artig at man er igang med dette igjen og veldig artig at du så tydelig kan se at det er Starfightern som er designmessig inspirasjon. Hvem hadde trodd det?  :D

 

Før eller siden må man igjennom lydmuren igjen. Teknologisk utvikling stanser aldri opp. Fortere og høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...