Gå til innhold

VR briller


Stein Aasheim

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hva er det beste kjøp i dag når der gjelder VR briller.

Er det bare Oculus Rift som gjelder om man skulle gå til annskaffelse i dag?

Ser di på komplett.no,men pris er enda litt stiv for ett par briller synes jeg.Tett på 7 tusen.

 

Noen med erfaringer/synspunkter inne på dette forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har personelig bare erfaring med Playstation sin PSVR, som jeg dog er storfornøyd med, til PC er det Oculus Rift og HTC Vive som er de store gutta på markedet, etter hva jeg har hørt og lest er Vive det fåretrukkede alternativet av de to, ettersom den skal være bedre på såkalte ''room scale'' opplevelser, ettersom den sporer deg med to sensorer, mens Rift bare bruker en, ellers påstås det at Vive også skal være hakket skarpere, men i realiteten tror jeg du skulle klare deg bra uansett hvilken av de to du skulle velge.

Pr. dags dato kan begge brukes uten noe tilleggsprogrammer i både DCS, War Thunder og den siste utgaven av IL-2 Sturmovik, de kan også brukes til P3D, men da anbefales programmet Flyinside som skal hjelpe med å holde 90 stødige FPS slik at man ikke opplever bevegelsesyke.

Jeg tror personelig at VR headsett kommer til å bli en viktig del av framtiden for oss hobbyflygere.

Vil anbefale deg å se litt videoer på youtube, og tenke litt over hva du vil bruke det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Skjønner godt at mange syns dette ser gøy ut. Men personlig styrer jeg lett unna disse førstegenerasjons VR brillene. De har for umoden teknologi (feks for lav oppløsning-nettingeffekten, for dårlig tracking og sjøsykesyndromet er ikke fikset godt nok) samt at de er for dyre for det store markedet. (de koster jo nesten like mye som en bra gamingrigg, dvs innholdet i kabinett -skjerm, mus og tastatur o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sjøsyke er noe som førstereisen kan være plaget av,men er som regel forbigående.Imidlertid så var jeg i 73 sammen med en motormann fra Trinidad som aldri ble kvitt det.Da hadde ikke jeg giddet å være sjømann om jeg skulle være plaget hver gang det var litt dårlig vær.Trur nok brillene også er noe som man kan venne seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok et poeng der, hører flere som har sagt de ble påvirket og kjente seg sjøsyke de første gangene de har prøvd VR headsett, men at det forsvant etter å ha brukt det et par ganger, personelig har jeg aldri merket noe til dette, men så har jeg ikke vært sjøsjuk på havet siden jeg var 12 år heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...