Gå til innhold

Optimal skjerm for P3D 3.2


Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

Har fått i gang PCˋ etter meget god jobbing av Steinar, så jeg er back in business.

Kjører i dag på en Phillips 49" skjerm som jeg tidlige fikk til god grafikk med i FSX og PMDGˋ 737NG.

 

Men dette er ikke tilfelle nå. Ser jeg utvendig view så er AI flyene glatte og fine mens PMDGˋn i Norwegian livery er kantete og grautete . innvendig i 3D cockpit er grafikken så dårlig at man nesten ikke kan lese detaljer. Det må sies at jeg ikke har forsøkt NvidiaInspector i dette oppsettet enda. Det hjap mye i FSX på dette problemet.

 

Er det noen som har efaring med en tipp topp moderne 4K TV, ville det gjort susen sammen med NvidiaInspector.

 

Jo Erlend har lagt ut screenshots for nye Værnes på Aerosfts sider ( dette under forum og ting som ikke er sluppet enda ) som trønder ble jeg helt sjuk av se disse, makan til scenry skal man lete lenge etter for en enkelt flyplass. Må bare være klar til den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Det er ikke lett å anbefale den optimale skjermen for P3D, bla fordi tvene utvikler seg hele tiden,og modellene skifter hver 6. mnd. Sjølv har jeg hatt en 48"buet Samsung 4K tv i snart et år, og flyopplevelsen har blitt en helt annen. Bildet er sylskarpt, og jeg kan lese alle instrumenter i VC. Flyten er fin, og ikke minst er det mye lettere å ha oversikt i landingsrunden, ved at bildet også er mye høyere. Da jeg kjøpte 4k tv fikk jeg vite at den burde kunne kjøre 4K@60hz@4:4:4. Jeg vet ikke hva dette betyr teknisk, så lenge vi kjører simulatoren i 30 hz, men  spesialistene i diverse fora anbefaler det. Det eneste jeg kansje kunne gjort annerledes, var å kjøpe en enda større skjerm, men plassen i rommet hindrer meg heldigvis fra det :) Pc og grafikkort er også avgjørende for å få en fin opplevelse med 4K tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er nesten jeg heller villet gått for en 21:9 PC monitor på 34 tommer istedet for digre 16:9 tver. Da får du kino bredformat istedet. Det er virkelig greier!  ;)

Slenger en og annen  brukt 21:9 monitor på finn.no Noe jeg sikler etter for tida. 3440x1440p feks. er helt topp. Ikke dreper den frames som 4K tver gjør uten at man har monstermaskin heller.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.93&product_category=2.93.3215.45&q=34&sub_category=1.93.3215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Jeg har oppløsning på 3840x2160x32. Jeg flyr mest PMDG 737800 og bildet er sylskarpt både i cockpit og utenfor. Effekten av den buede skjermen skal ikke overdrives, men jeg føler at jeg sitter i cockpit på en helt annen måte enn da jeg hadde tre skjermer. Jeg vurderte også en 34" 21:9 skjerm, men idag er jeg glad jeg valgte en 4K tv, og som jeg skrev tidligere,den kunne godt vært større. Når det gjelder innstillinger for image og texture så bruker jeg FXAA off,MSAA 4, texture filtering 8x og resolution 2048x 2048.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

4K tv jeg har heter Samsung UE48JU6575. Den har mulighet for tvkort. Jeg trur ikke den er å få tak i lenger. Det var en utgående modell som jeg kjøpte til  redusert pris, men det finnes sikkert flere aktuelle modeller både i 6 og 7 serien til Samsung. Andre produsenter har også 4K tv med tilsvarende spesifikasjoner.Hvis du går inn på www.rtings.com kan du finne tester av de fleste tv, og hvilke som egner seg til gaming og som skjerm til pc. På www.avsim.com har det også vært flere tråder om 4K tv som skjerm for FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da har jeg fått min nye Samsung 49" 4K flatskjerm i hus og startet opp P3D. Har ikke sjekket noen innstillinger enda men dette ble en helt ny verden, så langt ser dette meget bra ut synes jeg. Takk for tipset Tor Arild. Som du sa sylskarpe bilder i cockpit og utvendig og dette i PMDGs B737 som er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Det er moro å ha kunnet vært til hjelp. Du kommer til å få mange fine opplevelser med en slik skjerm. Jeg hadde en flott naturopplevelse her en kveld, som jeg ikke ville hatt med tre mindre skjermer. Jeg var på veg til ENVA fra ENGM med B737, og hadde problemer med autothrottle. Jeg bestemte meg for å avbryte flighten og lande på nærmeste flyplass som var ENRO. Da jeg kom under skyene opplevde jeg en solnedgang som jeg aldri har sett før i simmen, og jeg er overbevisst om at den store skjermen hadde mye av æren for den fine opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...