Gå til innhold

Hva velger man nå?


Arnkjell Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg har også vært inne på forumet og forhørt meg om Flightsimulator X (FSX) vs. P3D (Prepar3d med 3-tall) vs. Aerofly vs. X-plane. Har holdt på med simulatorer siden midten av 80-tallet, og nå har jeg bestilt meg ny PC, for disse programmene krever ganske mye datakraft. Jeg har fått forståelsen av at P3D er arvtakeren etter FSX og hvor de fleste av de fantastiske AddOns som både kan kjøpes men også laget av norske "genier" for FSX, kan brukes. Og her er det mye NYDELIG!! I P3D kan du nyte turer rundt om til de aller fleste (alle?) norske flyplasser med svært naturtro "geografi", både på selve flyplassen og i omlandet rundt. Du får oppleve trafikk av flyplassens kjøretøy, samt til og med bakkepersonell som utfører diverse utendørs arbeid (rydder, koster og koser seg?). På YouTube kan du se X-plane 11 VFR-turer rundt om i Norge i flere episoder. Aerofly FS2 gir også svært mye fin grafikk, men er usikker på om hvor mye norske tilpasninger og sceneries som finnes. Du får prøve et søk på nettet ("Go-ugle" som mitt barnebarn sier). Så valget kommer mye an på hvor du vil fly, hvilke flytyper du liker, om det er småfly i norsk natur eller transkontinentale linjeflyruter. God (meget god!) fornøyelse. Men skal du få tilfredsstillende resultat, krever det en ganske kraftig PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

njjjaaa. Har allerede gått til innkjøp her og driver en download på 10gb.. Så vi får håpe på no bra :) Godt å høre at de fleste adds fra FSX funker på P3D.. Har noen småfly i "hangaren" det skal bli godt å lufte..

Ikke alle fly som vil virke i P3D sånn helt uten videre vil bare si det

Finnes måter å få til det meste så er det og sagt jeg prøver å være forsiktig med hva jeg drar med fra FSX for det kan klusse til P3D og reinstallering er kjedelig :-)

 

Og når du først er i gang med nedlasting last ned client 3.3 det er den mest stabile for minne lekkasje

Først innstallerer du full pakke 3.4 så avinstallerer du client i kontrollpanel og legger inn client 3.3 så er p3d optimal på minneforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...