Gå til innhold

Installasjon av ny sim: P3D, AeroFly eller X-plane


Inge Jenstad

Anbefalte innlegg

Nå når det er like før jeg (omsider har bestemt meg og...) får levert ny PC kommer det store spørsmålet: hvilken sim skal jeg starte med? Etter å ha "fløyet" Micro$oft sin siden ca. 1987 så må jeg prøve noe nytt. Jeg får skumme gjennom det som finnes på hjemmesidene til de respektive, og likeså høre hva d'herrer og damer her på forumet har for synspunkter.

Hvis ikke meldingene blir bedre på nordvestlandet (Sunndalsfjella) så kan det tyde på at det blir hjemmepåske? Håper egentlig på litt dårlig vær -- (hysj). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

P3D spør du meg men jeg har ikke prøvd noen av de andre og velger det på grunnlag av tidligere kjent med FSX og hvordan den fungerer samt mye godt scenery til den

opplevelsen er bedre en FSX ....P3D komer i 64 bits i løpet av året sies det men ingen dato enda

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3D er en videreføring/utvikling av Microsoft (FSX),du vil fort bli fortrolig med denne simmen hvis du er vant til Microsoft,og mange addons til FSX kan ennå brukes her.P3D kommer også med nye versjoner relativt ofte,som det sies her,det går rykter om at en  64-bits versjon er på trappene,kanskje dumt å kjøpe den eksisterende 32-bits vesjonen akkurat nå.

Hvis du vil prøve noe nytt,så får X-plane 11 mye skryt,finnes bra addons til Norge for denne,og simuleringen skal være mer realistisk enn i P3D.

Aerofly?Ville ventet med denne en stund.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du har vel V.2 av P3D da,antar jeg.Men P3D koster jo ikke skjorta og ikke noe mere enn om man skal kjøpe Aerofly eller XP11.Jeg har alle disse instalert og anbefaler klart P3D V3 framfor Aerofly eller XP11 om man må prioritere.Som nevnt tidliger så kan man benytte seg av mye addon fra FSX tiden om man har det liggende.Estonian Migration tool kan være en fordel for å gjøre instalasjon enklere av gamle FSX ting.Selv bruker jeg det ikke lengre da jeg kun instalerer addon beregnet for P3D V.3. Opplever lite tull med sim om man kun instalerer ting og tang som er kompatibel med V.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og nevne jeg følger med på XP, men jeg er en scenery junkie, og glad i AI trafikk. Om jeg ikke tar helt feil, modellerer ikke XP ennå heller thrust, og det er viktig for meg. Thrust er alt, om man flyr en airliner eller skal lande en Tomcat på et hangarskip. Jeg og har aldri stolt på migration tool (og den skakke tanken om at man bare kan porte over til P3D tankegangen). Folk må til slutt skjønne at P3D ikke er en forlengelse av MSFS, selv om det ligner. Jeg bruker kun spesifikt fly og scenery som er laget for P3D v3. Og har null trøbbel mens resten av verden hyler :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale Prepar3d. Bruker P3d 3.4 selv. Den er veldig stabil og fin og greit å drive for PC'en,  Xplane har mye for seg men er rett og slett for tung å drive synes jeg.  Versjon 4 av P3d er vel like rundt hjørnet så ville kanskje ventet til den kom ut.

 

Happy flying!

 

E :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...