Gå til innhold

Litt off topic. Modellfly.

Anbefalte innlegg

Plastmodeller. Bilder tilbake fra 70/80 tallet. Da "Det Store Jagerflykjøpet" ble diskutert. Jeg hadde vel 50 stk tilsammen. Hvem husker ikke Airfix, Revell, Monogram, og Franske byggesett der man måtte kunne alle farger. På Fransk!! Jeg gikk så langt at jeg bestilte bøker fra Verlinden, USA, for å bygge mer detaljert enn originalt. Så bildene viser fly der jeg har saget av ror og hjul, og "superdetaljert" cocpits ved å lage nye instrumentpaneler med spesialverktøy. Ja det var gøy en stund. Men jeg tror dere kjenner meg såpass at når det blir for mye detaljer, går jeg lei. Kjøper i dag ferdige fly i metall (die-cast) :D. Del to vil ha bilder av det.

iSD7Srf.jpg

2crvup2.jpg

oDQKv2q.jpg

s9wOjnA.jpg

hEK1VBH.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, den hadde jeg og, artig å se den igjen. De som ønsker å se modellfly med rå finish, bør avlegge forsvarsmuseet et besøk. Meget fin flysamling der. Mine siste 1:48 modeller spraylakkerte jeg, og har Badger airbrush'en ennå. Men med spraymaling ble det og for mye om og men, så alt dabbet av. Jeg har nemlig egentlig alltid likt å få de fortest mulig ferdig på hylla, derfor samler jeg litt die-cast av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvmaling...den jeg aldri fikk til med pensel. Overmalte en sølv Starfighter med en annen livery, og den så ikke ut. Prøvde meg så med spraybokser, men nei. Ble skrotet den og :-p

Her en min 298. Hobbymaster, die-cast, 1:72. Jeg tror det ennå er noen igjen. Skal rote frem piloten og sette ham inn straks, ser litt tomt ut :)

NAvNKr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...