Jan Tore Pettersen Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Overgangen til P3D var veldig positiv med hensyn til selve simulatoren,men jeg slet lenge med å trives med de flymodellene som fulgte med. Så jeg hentet inn endel default FSX-modeller,og slettet etterhvert alle modellene i P3D,de militære,helikoptrene og de andre dusteflyene,så nær som Beech King Air 350,som er en modell LM har arvet fra Microsoft.Den har vært med i mange utgaver av MSFS,og er en grei maskin på ikke alt for lange flights.Så jeg tenkte det var på tide å oppgradere den til noe mer realistisk. Så etter å ha vurdert flere modeller,falt valget på Carenado B350i King Air HD. Mye å sette seg inn i her,og dokumentasjonen er på et minimum. En tidlig morgen på værnes.Testturen går over Fosenhalvøya og ut mot Frohavet utenfor Ørlandet. Planen er å orientere meg litt til høyre for Tarva NDB i HDG mode,turne 180 grader (90+90) mot venstre og hekte meg på ILS i APP mode på RW 15 på ENOL. Tok meg ca. en time å finne ut hvordan jeg skulle stille ADF.Veldig knotete med disse knappene. Etterpå kom jeg på at det at det er mye lettere å gjøre det herifra,hehe. Skal ta av fra RW 27 på Værnes Oppe i sikker høyde kan jeg begynne å trykke på knappene for å stabilisere flighten.Skal ikke ha noen "Controlled Flight Into Terrain" her. Finner noe av sammenhengen i systemet Carenado kaller "Proline 21",etterhvertDet er ingen lys i AP-panelet,noe som er en utfordring for et "Boeing-hue".Ser Frøya og litt av Hitra i radaren. Har fått inn ILS'en på radioen,så får prøve å hekte meg på i noenlunde riktig speed og altitude,flyr fortsatt i HDG mode. Controlled flight.... Utsikt mot Bjugn Fant ut av det,er på localizer og GS i Appr. mode,men vet ikke helt hvordan jeg fikk det til,hehe. Tar siste biten i manuell Lander i litt over 100 knop.RW er over 3000m,flyet trenger 800. Javel,da fikk jeg testet litt.Er mye å sette seg inn i ennå,kommer til å få mye både glede og frustrasjon av denne i lang tid. Dette innlegget var også en test av imgur.com,anbefalt av "sully" Thomsen her på forumet.Veldig raskt,og muligheten for å "bulk"-loade er ny for meg.Fant også ut at jeg kunne bulk-konvertere fra .bmp til .jpeg i Paintshop først,sparer en del tid og arbeid på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Nydelig. Har B200'en selv. 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Da er det vel på tide å ta B350i'n ut av hangaren. Har ennå ikke fått rørt den siden kjøpet for noen uker siden, men nå ga du meg et spark bak. Har vært mest opptatt av Flight1 B200 Super King Airden siste tiden. Veldig bra sjotts, Jan Tore RuneG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Da er det vel på tide å ta B350i'n ut av hangaren. Har ennå ikke fått rørt den siden kjøpet for noen uker siden, men nå ga du meg et spark bak. Har vært mest opptatt av Flight1 B200 Super King Airden siste tiden. Veldig bra sjotts, Jan Tore RuneG Flight1 sin modell er den beste King Air'n du får tak i per dags dato. Med tanke på realisme og systemsimulering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Da er det vel på tide å ta B350i'n ut av hangaren. Har ennå ikke fått rørt den siden kjøpet for noen uker siden, men nå ga du meg et spark bak. Har vært mest opptatt av Flight1 B200 Super King Airden siste tiden. Veldig bra sjotts, Jan Tore RuneG Flight1 sin modell er den beste King Air'n du får tak i per dags dato. Med tanke på realisme og systemsimulering. Flight1 B200 Super King Air er et flott fly og bra simulert. Kjøpt i 2016 på dine anbefalinger. Carenados 350i har dog full simulert FMC med Navigraph FMC oppdateringsmuligheter og VNAV. Den er kjøpt for å sammenligne med Flight1 B200 har ikke simulert VNAV. Det er heller ikke mulig å velge spesifikk departure runway med tilhørende SID. RuneG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Pettersen Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 OK,nå har jeg testet litt mer,og lagt inn ruter i FMS,og testet endel rundt dette,og funnet ut noe (men ikke alt) Rett etter takeoff,ruten er lagt inn i FMS,men ikke aktivert.Øverst i PFD er det bare en grønn pil. Her har jeg trykket på NAV og VNAV i autopilotpanelet,og FMS og VALTV dukker opp med hvit skrift øverst i PFD Så har jeg aktivisert autopiloten ved å trykke på AP,og skriften øverst i PFD har blitt grønn, nå står det FMS AP VALTV der,og flyet følger ruten i FMS.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.