Eivin Stensø Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Flere supersoniske nattbilder på gang. Håper de faller i smak. Som vanlig: Sim Skunk Works F-104G (232 paint av Jens-Ole Kjølberg) Aerosoft EE Lightning T5 beta Chaseplane Alpha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Stilig, lyser godt opp vinternatta når oksen er ute på tokt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Kjekt å ha et lys på himmelen i den mørke årstiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 9. mars 2017 Premium Medlem Del Skrevet 9. mars 2017 Jepp, oksen har æ sett mange netter, alltid et imponerende syn ( for ikke å snakke om lydnivået ;D ). Lightningen har æ aldri sett live, men kan tenke meg den var dobbelt imponerende . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Jepp, oksen har æ sett mange netter, alltid et imponerende syn ( for ikke å snakke om lydnivået ;D ). Lightningen har æ aldri sett live, men kan tenke meg den var dobbelt imponerende . Den var kjent for å gi lyd fra seg ja. Snakket med noen mekanikere fra den gode gamle tida med Starfighter. Når jeg nevnte Lightning sa de at den bråkte veldig. Caravellen var kjent for å lage lyd den også og den hadde de samme motorene som Lightning, Rolls Royce Avon 301. Vel og merke uten etterbrenneren. Tenke seg til at man får god fart på et mye tyngre og større passasjerfly med de samme motorene. Lightning er ikke stort større enn feks en Starfighter. Ikke rart det går unna. Her gjelder det foresten å huske hvordan ting var montert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 10. mars 2017 Del Skrevet 10. mars 2017 Nåja, lightning ser da bra mye større og feitere ut enn starfighteten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 10. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2017 Den er nok litt større men mest optisk bedrag pga større vinger. Lightfightere begge to. De er omtrent like lange men Lightningen er litt mer lubben da den har to motorer i vertikal konfigurasjon. Noe som gjør at den svinger bedre men har større forbruk og dårligere rekkevidde. Spesielt supersonisk rekkevidde. Der er Starfighter bedre selv uten tiptanker. Man kan diskutere hvor mye bruk en high altitude avskjæringsjager har for å kunne svinge hardt, men det er en veldig morsom kombinasjon å leke seg med. Starfighteren er ikke så grei å herje med i lav høyde. Man må være litt mer påpasselig. Lightning har litt mer thrust-to-weight, så den er nok litt kjappere å komme i luften men lager mer drag så etterhvert som farten øker vil fordelen gå over til Starfighteren. Mens Lightning går all in på motorkraft glir Starfighteren lett igjennom lufta med sin slanke kropp og små og sylskarpe vinger. Utenom det er de veldig like på ytelse. Edit: Fant nettopp ut at Lightning har vært testet mot Eagle på climb til 30000ft og slo den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.