Gå til innhold

Komplett skjermløsning til fullskala B737 cockpitprosjekt gis bort


Anbefalte innlegg

(Moderator kan slette tidligere annonse)

 

Alt av B737NG-simulatoren som ble la ut for salg ifjor sommer er nå borte med unntak av hele skjermenheten, som nå også skal bort.

 

Den er laget på mål tilpasset rommet den står i og i div. deler produsert og senere montert av et lokalt håndverkfirma. Selve skjermrammen er dekket med tilbøyde treplater (fuktet finér mener jeg å huske), alle ujevnheter sparklet ut/slipt i flere runder og til slutt malt med flere lag med såkalt "Black Widow paint", en blanding av div. malingskomponenter etter oppskrift for best mulig gjengivelse av projisert bilde mtp. flysimulering. Hele skjermen har i fronten nederst en praktisk gangvei langs hele kurvaturen og er plassert på 5 fritt roterbare hjul som muliggjør bevegelse av hele enheten.

 

Skjermen er senere også overbygd med tak som dekker absolutt hele kurvaturen og i taket (på innsiden) er det montert en praktisk slidebar treplate (fram-/bakover) med fester for 3 projektorer for best mulig bildetilpasning. Har også hatt en elektriker i etterkant som har montert flere strømuttak på høyre del av skjermrammen for praktisk tilkobling av div. elektrisk utstyr. Hele skjermmodulen er så innvendig malt med sort matt maling.

 

 

Størrelse: Kurvaturen er på ca. 200 grader. Tot. bredde i fronten ca. 320 cm, men ca. 10-15 cm. bredere noe lengre inn (ved tangering av 180 grader), totalhøyde 235 cm. og dybde (front-ende) ca. 215 cm.

 

Dette er en stor, ganske tung og solid sak. Den er fysisk for stor til å komme gjennom dører etc. som én enhet og må derfor deles opp der den står og så settes sammen i sitt nye hjem igjen. Å først ta av taket og så dele skermen vertikalt i 3-4 enheter ser jeg for meg kanskje er den beste og mest praktiske måten å gjøre det på?

 

Jeg gidder ikke å bla igjenom flere mapper og summere igjen for hva hele skjermen med alt i sin tid kostet, men totalt noe rundt kr. 60-70.000,- tror jeg ikke er noe overdrivelse. Etter heller dårlig respons på å betale noe for dette i et par-tre måneder så velger jeg å gi den bort gratis mot at den som tar den også demonterer, henter den og er forberedt på at det vil bli litt jobb med å få den pent ut (både for rommet og skjermen). Våger påstanden at dette er en ganske så god mulighet for de som seriøst skal igang med- eller holder på med en fullskala flysimulator og mangler skjermløsning!  :) 

 

Her er noen ikke så alt for gode bilder, men bør gi et lite inntrykk av hvordan den ser ut.

 

FullSizeRender4_1.jpg

 

FullSizeRender3_1.jpg

 

FullSizeRender6_1.jpg

 

FullSizeRender8_1.jpg

 

FullSizeRender7_1.jpg

 

FullSizeRender2_1.jpg

 

FullSizeRender9_1.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lånt en Minivan, få med en kompis og litt verktøy så er det mye man får gjort på en dag Stein :)

 

Kjøperen av selve hele simulatoren i fjor demonterte alt sammen med en kompis ila. en snau dag (og det var mye mer arbeid enn evt. bare å ta ned skjermen), fikk det pent ned via heisen til bilen som sto rett utenfor inngangsdøra. Satte seg i bilen og var hjemme igjen seint samme kveld! De bodde på Nord-Vestlandet..  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp oppdatering med info om at Vingcommander/Kenneth Salomonsen ikke tok noe videre kontakt og at hele skjermenheten derfor fortsatt gis bort gratis til førstemann til mølla.

 

Tror kanskje jeg har glemt å nevne det, men lagt opp elektrisk anlegg med ledninger/kontakter på skjermrammen samt noen dels lange og kraftige USB-kabler som "tilhører" enheten følger selvfølgelig med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...