Gå til innhold

landing fsx


kakemann

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Tja. Det viktigste er trening og atter trening. Men prøv å lag deg en slags glideslope, følg med på avstand til rullebanen under hele innflyging, og hold riktig appr speed for det valgte flyet. Gjennomsynk bør være på ca 5-600ft/m. På final, over treshold ca 300ft/m. Prøv å flare ut flyet riktig før touchdown.

 

Sp 2. Det var det ja... Trening her også. Bruk appr charts for valgt flyplass. Start ILS intercept høyde og avstand i NM etter ILS appr chart. Før det ha nav frekvens riktig innstilt ifølge ILS appr chart til valgt rullebane. Feks. Rw09 Værnes tror jeg er freq 109.9 hvis jeg ikke husker feil. Slå også på nav ident for lydsignal. Når atc gir deg siste Vector for appr, og da er på riktig høyde og speed kan du slå på appr knappen på autopiloten. Den vil da først ta over hdg, så etterhvert tar den over alt. når du er på riktig tracking ift ils strålen.

 

Dette ble veldig kort og heftig, helt sikkert ikke riktig fagmessig. Men det er prosedyre man får inn etterhvert som man flyr en del i simmen.  :)

 

Helt sikkert en del real commercial piloter her som kan forklare det helt korrekt!  :P ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...