Gå til innhold

Nvidia Inspector settings


Anbefalte innlegg

Hei gutter ;)

Igjen et lite spørsmål, det begynner nok å dukke opp en del etter hvert.

Jeg har liggendes absolutt ALT av filer og Scenery pluss en drøss med pakker til gode gamle FS9 og tenkte jeg skulle sette opp en såkalt "Nostalgi Simulator" :)

Jeg satt og lekte med dette tidligere i dag men fikk da ikke nVidia Inspector til å funke, dvs at jeg fikk ikke AA til å virke inne i FS9. Om det være seg feil jeg har gjort i instillinger eller om det er versjonen jeg bruker vet jeg ikke. Noen som vet litt mer om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn nå å så i versjonen jeg har av NVI (1.9.7.3) som jeg bruker til Prepar3d v3 og så om det var noen profiler der for FS9/A century of Flight/Microsoft Flight Simulator 9 eller Microsoft Flight Simulator 2004 som alternativer, men dengang ei. Fant dog en profil på Microsoft Flight Simulator 2002 der :P

 

Husker ikke i hodet akkurat nå hvordan man lager seg en ny NVI-profil. Men i grove trekk mener jeg det går ut på å finne fram til og markere FS9.exe som target og så lage et navn på profilen før man begynner å justere. Det skal ikke være vanskelig.

 

Det begynner som tidligere nevnt snart å bli decennier siden massene brukte den, men et søk på google vil jeg tro både gir deg grei bruksanvisning for det å lage en ny profil samt også bilder av forskjellige FS9 NVI-innstillinger. Så du i hvertfall har et utgangspunkt å begynne å tweake fra ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og syns jeg.  Det var da som nå mest mulig realistsk gjegivelse av landskap, skyer, himmelfarger og ikke minst flya og hvordan de fløy som gjaldt. Husker såvidt enda mye morro i FS9'n med freeware fra både Fokker 70 og ikke minst Dash 8'n fra Majestic (tror jeg det var), begge veldig bra systemsimulert med flotte cockpiter. Lydene i Dash'n var jo helt konge :)

 

Ser man idag på videoer fra det beste fra da, var det virkelig mye veldig bra syns jeg. Og at man er hestehoder foran idag gitt man fortsatt "bare" prøver å gjengi det virtuelle mest som det er og ser ut i virkeligheten, så syns jeg allikevel ikke forskjellen er sååå stor også når man tar hensyn til såpass mange år vi tross alt snakker om her :) Det kan jo hevdes at jo lengre man kommer i utviklingen, dess mindre er det faktisk mulig å gjøre forandringer på og fremskrittene vil etterhvert bli på "mikroskop-" og veldig detaljnivå. Noe bedre enn virkeligheten er det jo tross alt ikke mulig å komme. Og ser man på det virtuelle som nå idag klares å gjengis er man søren ikke så veldig langt unna syns jeg :)

 

Parallellt med utviklingen har det selvfølgelig innen det datatekniske for å kjøre det man har idag, vært revolusjoner. Og spesifikasjoner med ytelse og hastigheter som bare var en fjern drøm for noen år siden, trenger man ikke å vente lange tiden på før noe nytt og bedre dukker opp.

 

Det hadde vært morsomt med FS9 på en moderne P3D v3-datamaskin av i dag og ha en konkurranse om å være førstemann til å passere 1000 fps! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...