Gå til innhold

Måtte bare rase fra meg litt F-104 ENBR.ENVA lopass


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det er ikke småtterier til filmsnutter du legger ut  ;D  Og ja,  det pleier å hjelpe på rastløsheten å ta noen heftige turer med blåselamper ala Starfightern.  Ser du har ikke aktivert ferdig oppsettet på instrumentene,  men du hadde det sikkert travelt med å komme i lufta  ::)  God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valley racing og lavtflyging med 104 er utrolig artig Den flyr så utrolig jevnt og bra. Et lite hyperraskt, presisjonsinstrument. 700knots over tretoppene. Det skyldes nok at Sim Skun Works har en eks 104-pilot i teamet (Mario). Den hevdes av han å være 99% innenfor på ytelsen bortsett fra supersonisk akselerasjon som visstnok er litt tregere en orginalen. Foresten har jeg laget INS-filer til SSW F-104G+S, som er lastet opp på serveren som innholder posisjonene til norske militære flyplasser, hvis noen er interessert. Veldig kjekt. Da kan man bare skru over og gå direkte til hvilken som helst av de norske militære flyplassene. Det forutsetter at man aligner INS selvfølgelig.

;)

 

Flotte bilder!

 

 

 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Helt riktig Ernst  hadde dårlig tid fikk ikke låst luken før jeg var på 3000 fot så gikk litt fort den scramblen der ....(stryk rutine trening på bakken i 30 dager og 3 dager kakebu ) ;) :-\ 8)

 

Ja Eivind TACAN punkter tar jeg gjerne mot ....ikke for mye navskermer i denne saken så da å sitte med Naf veiboken passer seg heller ikke  :P

har du skype send den der robo_no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte den på fjæsboka. Den er lastet opp på server her også men ikke lagt ut.

 

Instruksjoner, følger med

E

 

edit: Sånn på sida: Dere har vel lagt merke til at man kan lagre posisjoner "on the fly" ved å velge en ledig stasjon på INS, og vri PHI til IN-set og trykke på DIST for å lagre (bekreftelse med beep) Da husker den hvor den var idet du "beepet" så du kan raskt vende tilbake til feks målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Noen TACAN-punkter hjelper betraktelig på navigasjonen.  Brukte dette i FSX,  men har ikke fått det til i P3D .

 

....ikke for mye navskermer i denne saken så da å sitte med Naf veiboken passer seg heller ikke

 

Radaren er utmerket som nav-skjerm  ;) .  Bare sett den i bakke-modus og varier rekkevidden,  så finner du alltid veien til den flyplassen du ønsker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi navigasjonssystemet, eller tilsvarende som i Starfightern. Den mektige LN-3 som muligjør avansert navigasjon og kan lagre punkter underveis dersom du vil markere målet ditt el. 

 

Dette systemet registrerer akselerasjon og kan således holde styr på hvor du befinner deg. Det var riktignok mest aktuelt før GPS kom. Litt av et sveitsisk urverk, spør du meg  8) Tenk deg at du har en kule i en eske i bilen. Når du svinger vil kulen gå til siden og når du akselererer vil den gå bakover og når du bremser vil den går forover. INS måler kreftene som påvirker denne kulen og kan på den måten holde styr på hvor du er, til enhver tid 

 

LN3-2A_Platform_MVC-876X.JPG

 

TACAN er et separat system som kan sammenliknes med VOR/DME i den sivile verden, bortsett fra at du må regne om frekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...