Gå til innhold

Kystverket


Anbefalte innlegg

Det høres kanskje ut som om dette ikke har så veldig mye med fly å gjøre, men det har det faktisk. LN-KYV disponeres av Kystverket for overvåking av kystlinjene våre.

Jeg fikk en forespørsel om å lage LN-KYV for en Carenado modell. Jeg hadde kun Beech King Air B200 av disse. (Den virkelige LN-KYV er en King Air B350 ER, og det kan hende at jeg senere lager teksturer til Milviz sin King Air B350i). Vel nok om det. Tatt i betraktning at de nyeste Carenadomodellene jobber dårlig sammen med noe av softwaren som jeg benytter til å lage nye teksturer, så synes jeg at resultatet ble tålig bra. Noe kompromis måtte det bli - det er jo en del forskjell på B200 og B350. Her er i allefall resultatet:

 

a.jpg

 

c.jpg

 

d.jpg

 

e.jpg

 

i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Eivin

Den har dessverre en del  issues (vises godt på halen og sideroret bl.a). Når jeg ikke kan bruke det gamle FSRepaint til å korrigere, blir det mye prøving og feiling direkte i simulatoren. Hale/siderorsforskyvingene er ikke så lett å få kontroll på uten et brukbart verktøy. Vi får leve med disse tingene på Carenadomodellen, så får vi håpe at det glir noe lettere når jeg skal male Milviz sin KA 350i med disse teksturene  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det blir mye prøving og feiling er helt sikkert. Har enda ikke fått ferdig Flight Inspection teksturene til F1 B200 LN-SUZ. Det er nesten umulig å "klippe" sammen teksturene riktig i  haleregionen, selv om paintkitet er et PSD- layer kit med "klippe"-anvisning. Det gikk rimelig greit med Bergen Air Transport LN-TWL, men her er det ikke så mange linjer å forholde seg til. Men det ble  irriterende komplisert å unngå forskyvninger i alle stripene som går over i halepartiet. Har for lengst sluttet å telle antallet innlastning av teksturer i P3D. Derfor lar jeg arbeidet hvile i perioder  :)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg klarte ikke å se på dette - det blir søvnproblemer  :P :P.

Skal inrømme at jeg først så problemene på halepartiet da Eivin postet nærbildet. Har sittet og bannet og steikt litt nå (uten å kunne bruke hverken FS repaint eller ModelConverter X).

OG, jeg har endt opp med noe akseptabelt. Nye filer ligger i dropboxen (samme link som postet tidligere): https://www.dropbox.com/sh/hbqyfz11fn6zp0m/AABLwafhA3hbcUnuV86lWEQYa?dl=0

 

Dere som har lastet den ned, behøver bare å erstatte hele texture.KYV mappen (enklest selv om bare 1 fil er endret i denne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin modell av et fint fly! Hadde vært ekstra bonus å få med pod'en under som bla inneholder radarantennene, men det er vel kun teksturene man kan endre regner jeg med..

 

Det er nok bare teksturene som kan endres, ja. Jeg har akkurat lagt disse  over på Milviz sin KA 350i (blir mer riktig, ettersom originalen er en 250 ER). Milviz sin modell har heller ikke cargo pod.

Det kommer bilder på et litt senere tidspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...