Gå til innhold

Tror ikke jeg gidder mere nå!


Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Nei Robert, det gikk nok ikke denne gang heller. Samma problemet etter restart. Men men.

Å til Jonas, Nvidia drivere var oppdatert og installert før denne tråden ble startet.

 

Nå tror jeg jeg må tilbake til total reset før jeg plager flere av dere med mine frustrasjoner. Skal sørge for å rense hele maskinen, legge inn clean win 7 og få oppdatert alle drivere og starte derfra.

 

Robert. Tar en backup av alt det flotte du la inn til meg på en bærbar disk så kan vi ta opp tråden når det er klart om det er ok for deg. Går inn i en  hektisk periode med jobbreise og masse nå så i den forbindelse så det blir vel ikke noe før tidligst om et par uker med meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

For å si det sånn. Jeg har win10 selv, og lagt inn p3d v3.4 til flere jeg kjenner på win10, og det funker supert. Null problemer hos noen av dem! Spør du meg, lukter det maskinvarefeil lang lei! Jeg er rimelig sikker på det. Som Stein nevnte her, feks minnebrikker. Det kan godt også være skjermkort ettersom den "gjemmer" simmen. Eller ev bios/hovedkort. Dette blir ren feilsøking maskinvare, og det er bare å ta det derfra. Ingen vits i å installere på nytt igjen og igjen. Oppdater bios først hvis det finnes nyere bios. Virker ikke det ville jeg bare tatt ett eller annet gammelt skjermkort å putta inn, bare for å teste. Virker ikke det, så gå for minnebrikker. Litt jobb, men bør gå rimelig kjapt.

Merkeligste problemet jeg har hørt om egentlig, og synd er det!  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som slår meg. Den ene SSD disken som er 250 GB er en som går på m.2 slott. For at denne skal fungere optimalt må det lastes ned en driver ifra Samsung. Google etter samsung nvme driver.

 

Eneste logiske forklaringa på dette er en konklikt en eller annen plass. En annen ting er at når man Instalerer Windows på en nvme disk så må alle andre disker som er tilkoblet via sata kobles ifra. Vist ikke vil Windows lage en eller flere partisjoner å legge noen filer på en av de diskene.

 

Finner det merkelig at det skal oppstå en maskinvare feil i samme øyeblikk som pcn bytter eier. For meg virker dette som en ren software afære. Hadde det vært Hardware som hindre simulatoren til å starte så skulle man normalt sett fått BSOD, eller en melding om at windows ikke kan utføre oppgaven, og den ville ha gitt beskjed om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du tenker på her Andrew. men den disken støtter ikke den fungsjonen. Og den fungsjonen er ikke tilgjendelig for OS disk. Kun andre disker. Og dette må aktiveres igjennom egen software. Ved en clean install vil alle slike endringer bli sett tilbake til default settings.

 

Dette med driver derimot er jeg helt enig i. Og det var grunnen til at jeg nevnte akkurat den delen i mitt innlegg her.

 

Feil på RAM brikke vil vanligvis gi helt andre symptomer. Ofte nekter Windows å boote om en av minnebrikkene har feilet, eller står bare delvis i slotten. Dette er et problem jeg hadde på en annen PC, og i det den ødelagte brikken var ute startet maskinen som den skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sånn at jeg vurdere å kjøpe en flybilett, reise til Trondheim å bruke en hel helg på å ta en 110% clean install av hele sulamitten her. Slik jeg ser det nå er det liten sannsynlighet at dette lar seg løse på annen måte en at en som har kompetansen gjør hele jobben ifra start til slutt. Å drive på via teamwier er greit til en del ting, men det utelukker en del muligheter som å oppgradere bios osv. Da slikt ikke kan tas over teamwier.

 

Morten. Du er velkommen til å kontakte meg om dette er av interesse. Så finner vi et tidspunkt det passer for oss begge  til å bruke en helg på den jobben. Å med å være hos Morten å gjøre jobben kan man også få satt opp PTA. Noe som vil være tilnermet umulig via teamwier da man ikke ser hvordan det ser ut på skjermen til Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 10 kan man utelukke med 110% sikkerhet. Dem som skyller på den aner rett å slett ikke hva dem snakker om, eller har manglende kunskaper om Windows generelt. Rent brukermessig er Windows 10 veldig likt windows 7. 10 er en kloning av det beste ifra 7 og 8.1. Og fungerer knirkefritt. Personlig har jeg benyttet Win10 siden desember 2014 via insiderprogrammet til Microsoft.

 

Hva gjelder UEFI og Win7 er det et kjent fenomen, da WIn7 ikke støtter UEFI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

: Den innebygde kontrolleren (EC) returnerte data når de ikke ble forespurt. Det kan være at BIOSen prøver å få tilgang til EC uten å synkronisere med operativsystemet. Dataene ignoreres. Videre handling er ikke nødvendig. Du bør imidlertid kontakte datamaskinprodusenten for å få en oppgradert BIOS.

 

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&0.

 

Robert: Denne hørtes kjent ut. Tippper løsninga ligger i at gammel/manglende Management Engine Interface (Intel® MEI).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Veldig enig med deg Steinar tviler på det er windows eller minnebrikker som er problemet

tror mere på  drivere som ikke er innstallert etter innstallering og som nevnt Bios oppdatering som andre har opplevd  gode resultater med ..

da den kommer greit opp (simmen)og etter en liten stund plutselig går i lås igjen om det blir en konflikt med OS har jeg litt tro på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ok så det er en M2 disk i denne, ja da skjønner jeg at den kanskje kan skape problemer og at det kan være drivere for eksempel, el. kompatibilitetsproblemer her. Enig i den ja. Ettersom du bygget den Steinar er det vel du som kjenner den best, men det er jo langt å reise da.  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt litt tid nå til å lese igjennom hele tråden på nytt. Og da så jeg dette:

 

Måtte jo forsøke litt til.

 

Avinstallerer P3D Client 3.4 og installerer 3.3.5. Da starter simulatoren med det vi la inn i går Robert. Trafikk osv.

Så stenger jeg simulatoren og det samme skjer igjen. Den forsvinner og legger seg skult som om at den kjører men synes ikke.

Om jeg nå avinstallerer 3.3.5 og legger inn 3.4 skjer det samme. Simulatoren starter, alt OK men etter å ha stengt den kommer den ikke igjen.

 

Måtte bare forsøke dette.

 

Vær oppmerksom på at ifra man avslutter simulatoren til man kan starte den på nytt tar det noen sekunder. Det har så lenge jeg kan huske vert slik at den forsvinner ifra skjermen, men at det er en forsinkelse i noen tjenester. Vent i 10 sekunder ifra den er borte ifra skjermen til man starter den på nytt, og man vil ikke få noen feilmelding.

 

Fikk sms ifra Morten om at han ville sende pcn til meg på Mandag. Den kom etter at jeg tilbød meg å sende en usb penn med de nyeste driverne til han.

 

Så dette med DVDn til HK. Anbefaler ikke benytte drivere ifra vedlagt media når man kjøper nytt hovedkort eller annen maskinvare. Gå på nett å hent ned de nyeste driverene. Legger man inn gamle drivere så vil Windows Update kjøre inn nye drivere, og da er [*********] løs. Fatter ikke hvorfor MS har tvinga inn at Win Update skal påta seg jobben med å holde drivere up to date. Det er en superoppskrift på problemer. Kjenner en som har vert veldig plaget på grunn av akkurat dette. Simulatoren har fungert fint. Men plutselig etter en Win update får han problemer. Å da vi sjekket litt så vi at den hadde kjørt inn nye drivere til skjermkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har Win 10 Pro skal det finnes muligheter til å adminstrere update til en vis grad. Men her må jeg få sjeke litt rundt. Vet at det etter realeas av Win 10 fantes det er verktøy for å velge hvilke oppdateringer man ønsket og ikke ønsket. Dette fungerer desverre ikke på dagens versjon av Win 10.

 

Edit:

 

Fant fasit her: https://www.techtantri.com/how-to-block-windows-10-updates/?lang=no

 

Litt ned på siden er det en link som lar deg laste ned et program som kan benyttes til å plokkere oppdateringer man ikke ønsker. Viser seg å være en ny utgave av det som eksisterte i 2015. Og er utviklet av MS. Så er trykt å benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte, har nyinstallert Win7 her. Men med tanke på Win10 brukere må jo MS ta til vett snart ang. dette. Skulle vært standard at OS'et spør om man ønsker visse drivere, som med Win7. Og den forøvrig, gir meg ikke lenger Winupdate, men skitt la gå, gidder ikke mer se etter løsninger som ikke virker :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den forøvrig, gir meg ikke lenger Winupdate, men skitt la gå, gidder ikke mer se etter løsninger som ikke virker :-p

 

Hadde samme problemet med stopp i Windows Update sist høst. Dette oppsto etter siste oppdatering av selve Windows Update, og rammet mange Windows 7 brukere.  Kom tilfeldig over denne fremgangsmåten som løste problemet og som finnes her:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_7-update/fix-windows-7-update-stuck-on-checking-for-updates/ad6cfeef-232a-49b4-a57b-39978eea6630

Etter å ha lastet ned angitte KB-filer, fix og siste Windows Update og installert etter angitt rekkefølge, raste oppdateringene inn. Har siden ikke hatt problemer med Windows 7 update. Siste oppdatering  hos meg er datert 11.01.2017.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert har lest i dette innlegget sender jeg PC tilbake til Steinar for Clean install av maskinvare.

 

Hva mener dere der ute. Skal jeg gå for en clean Windows7 Pro, eller Windows 10. FSX eller P3D, er det best med engelsk versjon.  Jeg ønsker å ha en simulator hvor jeg kan kose meg med PMDG737-800NG i Norwegian livery og Virtual Norwegian. Jeg liker å fly rutenettet til Norwegian og gjerne også i Europa. Spania er en av mine favoritter, særlig Alicante. OOM, huff at man ikke kan levere et produkt som funker.

Etter nå å ha spandert masse hundrelapper på både P3D og PMDG for P3D versjoner er jeg skeptisk. Skal man virkelig gå videre å hive penger ut av vinduet på saker å ting som ikke fungerer? Ja, bare en tanke.

 

I min FSX hadde jeg nydelig grafikk ( etter å ha benyttet Nvidia Inspector ) Fikk ikke til det samme i P3D før det gikk til dundas, tross Nvidia Inspector der også. Samme skjerm, min Phillips 49" i begge eksempler. Grafikken min i FSX var nydelig.

 

Virker dessverre på meg som om P3D har lært for mye av Microsoft. Det er nok sliterne som skal sørge for å utvikle softwaren. Når man endelig har fått opp en sim som er strålende så kommer det en ny versjon som skal forbedre alt. Å så, da må man avinstallere å starte på nytt med hele møkka. Huff nei, vet ikke om jeg gidder det der.

 

Selv er jeg ingen data eller PC ekspert og kommer nok heller aldri på det nivået flere av dere er tross at jeg har hatt denne hobbyen siden i 1995. Må si jeg er imponert over det dere både orker og kan noe sånne som jeg og mange andre kan og nyter godt av.

Men men, setter pris på gode råd her, vil helst ikke slippe taket på en av mine kjæreste hobbyer gjennom mange år.

Har en travel hverdag med masse reising i jobb ( Norwegian selvfølgelig ), samtidig er jeg så heldig at flere bekjente er både kapteiner og styrmenn i Norwegian så jeg har titt og ofte klappsete. Dette gir meg muligheten til å finpusse detaljer i og rundt 737-800W som er og har vært mitt fly gjennom mange år. Det å komme hjem til helga å ta noen registrerte Virtual Norwegians flights og teste ut nye erfaringer er for meg toppers.

 

Fortatt god helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Personlig hadde jeg gått for Windows7 Pro,men opp til deg hvist du føler deg hjemme i win 10 og skal du ha win 10 så for all del få skrudd av update

så du har kontroll på hva som raser inn i maskinen din  ;)

Nvidiainspector settings som Andrew la ut sammen med innstillinger ga meg mye bedre grafikk og uten tvil vil jeg holde meg til P3D fremfor utdaterte FSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bildene mine av 747F i screenshot forumet. Dette er P3D 3.3 med kun FTX Norway og AoN. Ingen tweaks eller andre tilleggsprogrammer. Mye mer stemning enn i utdaterte FSX. Ta default grafikken som den er, i stedet for lete etter det "ideelle", som kanskje ikke er så ideellt likevel. Bildene er 1920 x 1200, og settings via NV Inspector.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...