Gå til innhold

Konkurranse!


maskinisten

Anbefalte innlegg

Bli med gale Trøndere på konkurranse da folkens. Hvem klarer å fly på kortest tid på verdens korteste kommersielle flyrute.

Ruta går mellom to øyer, Papa Westray og Westray på Orknøyene. Link under;

 

http://www.amusingplanet.com/2013/08/worlds-shortest-commercial-flight-is.html

 

Rekorden er på 47 sekund i virkeligheten. Det må brukes 2 motors fly, da det er det som er brukt i virkelighetens rekord.

Kom an ketchup!  ;D

 

Rekorden til oss trøndere er foreløpig 70 sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssda. Fra flyet er klar av bakken til touchdown. Bruk hvilken 2 motors som helst, men tror ikke en jet har noen mulighet. hehe.  :P

En annen ting. For å få det godkjent må man klare å stoppe innenfor rullebanen. Utforkjøring på enden godtas ikke!  :D

 

Så streng du er. Jeg har ingen fly i hangaren som oppfyller kravene. Dessuten tror jeg ikke de tynne høytrykkshjulene på lightningen ikke er egnet til å lande på strendene med.  Kanskje jeg kan montere sånne ski ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noe annet enn FTX global og FTX global LC Europe,evt. FTX EU Scotland,men dette er payware,og ganske drastisk for et par skarve flystriper,men tror ikke det utgjør så stor forskjell,

for hvis du ser på f.eks Google Earth,så er det stort sett helt flatt med grønt gress på disse øyene,hehe.

 

Edit:Fant noe her: http://www.pterosaur.org.uk/FSX/01_Civil/Orkney/Orkney.html(freeware)

Har ikke testet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...