Gå til innhold

CH Throttle Quadrant knapper


Kristoffer Holm

Anbefalte innlegg

Heisann!  ;D

 

Første post; Regner med at dette går under Kaffekroken da det er en "generell" forespørsel! :) Er det feil er det bare å si fra.

 

Fikk til jul et sett med CH produkter - Yoke, Throttle Quad og Pro Pedals og har aldri hatt det artigere bak spakene!

 

Jeg har for øyeblikket PMDG 737NGX og nykommeren TFDi 717 og det jeg lurte på var, Throttle Quadrant'en til CH Products med sine 12 buttons, om noen hadde tips hva man kan keybinde alle disse til?  Sliter litt med å "fylle opp" knappene... Hehe  ::)

 

Flaps og landing gear har jeg for øyeblikket på de to knappene som er på selve yoke'n!

 

Mvh Samueljord  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg samme throttle som deg. Men hos meg brukes knappene til flaps up/down (hver sin knapp), samme med landing gear, parking brake, autothrottle off. Den ene spaken brukes til spoiler :)

 

Ja har tenkt på noe slikt. Skal gjøre om litt så jeg har alt på throttle'n tror jeg. Flaps får jeg satt både opp og ned på hver sin knapp (har jo 6 knapper med opp/ned på hver), men kan ikke huske å ha sett samme setting til landing gear - mulig jeg har oversett noe? Har kun toggle på landing gear atm.

 

Spak til spoiler ja, den var fiffig :) Den blir vel on/off funksjon, eller finnes det noen måte å få "progressiv" setting? Evt samme med thrust reversers om det skulle være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting de kan brukes til men man må jo ikke assigne alt. Jeg bruker mine til å styre kameravinklene i Chaseplane, samt nosegear steering, brakechute og release. Man må ta høyde for at disse knappene er lett å komme borti med de følger det kan ha. Å komme borti flaps og hjul når man ikke skal er ikke noe særlig :)

 

Du kan assigne en akse på CH-throttle til speedbrake axis så får du sømløs funskjon på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt sant, tar jo høyde for det og! Styring har jeg på pedalene, så det går fint for min del :) Skal sette meg litt ned og prøve litt frem videre i settings.

 

Du kan assigne en akse på CH-throttle til speedbrake axis så får du sømløs funskjon på den

 

Riktig, tenkte ikke på den biten! Skal sjekke det ut om jeg får tid ikveld :) Har forsåvidt "fått til" thrust reverseren på en knapp, og assigna den med repeat-funksjonen, funker foreløpig helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å gå til innkjøp av FSUIPC. Da kan du assigne alt og finjustere akkurat som du vil. Min er satt opp slik (default tror jeg) at ved å ta opp throttlen et par % så vil spoiler bli armed, deretter kan jeg justere. I FSUIPC kan du også velge Gear Up, Gear Down etc, men mulig man kan gjøre dette i sim-menyen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å gå til innkjøp av FSUIPC. Da kan du assigne alt og finjustere akkurat som du vil. Min er satt opp slik (default tror jeg) at ved å ta opp throttlen et par % så vil spoiler bli armed, deretter kan jeg justere. I FSUIPC kan du også velge Gear Up, Gear Down etc, men mulig man kan gjøre dette i sim-menyen også.

 

Takk for tips! Skal se nærmere på det. Har vært innom siden dems å skumkikket tidligere, men hva ligger software'n på prismessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 Euro :)

 

http://secure.simmarket.com/pete-dowson-fsuipc4.phtml

 

Går du til innkjøp så kan du samtidig slette alle assignments du har gjort i simmen og bruke kun FSUIPC til å assigne alt sammen. Fordelen er også at du kan lage profiler på hvert fly slik at du slipper å re-assigne når du bytter fly. Obligatorisk add-on i min sim ihvertfall :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har nå kjøpt FSUIPC, og setup'en falt virkelig i smak!!

 

Et lite spørsmål; jeg fikk satt opp f.eks speedbrakes til å fungere på axis, men den er går baklengs.

Når håndtaket mitt er nede, er selvfølgelig speedbraken og nede, men for at det skal føles riktig ønsker jeg å intertere den, slit at det matcher NGX'en (At jeg har håndtaket helt oppe og trekker det til meg for å deploye sp. brakes)

 

 

Noen som vet om dette går an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne FSUIPC > Joystick Calibration (jeg regner med du har kalibrert alt her?) > bla deg til side 6 av 11 > trykk 'Rev' på Spoilers. Tror det skal funke :)

 

Tusentakk! Fant det akkurat og skulle til å skrive problem løst, hehe :)

 

Driver å fikler med setup og kalibrering as we speak, så langt noe så inni granskauen imponert med hvordan programmet virker; absolutt verdt pengene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...