Gå til innhold

Tanking i lufta - Hjelp!


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p

 

;D  ;D  ;D  ha ha ha,  kjenner meg igjen,  og æ har vel egentlig aldri fått påfyll.  Har vært fornøyd med å "koble" meg på,  og ellers bytta tankeren med andre fly for å trene formasjon.  Det står litt om flightplan i TackPack,  så du kan være forberedt på hvor og når tankeren skifter kurs .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p

 

Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt frustrerende dette. Får ikke til å holde maskinen stabilt nok. Ikke noe annet enn trening og atter trening som hjelper altså?  Jeg kjører 15 nm legs (natops). Hvis tankeren bare flyr rett frem og jeg ikke får utført tankingen så er jeg iallefall i nærheten av flyplassen slik at jeg får landet maskinen om ikke annet. Har justert spaker og akser men er ikke i nærheten av ønsket stabilitet.

 

-Off! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bildene dine av en eller annen grunn.. Men finn deg punkter på flyet du skal i formasjon med, som setter deg i riktig posisjon. F.eks. du kan line en antenne til cowlingen på motoren, for avstand, og line oppe leading edge på horisontal stabilizer med trailing edge på vingen (eksempel tatt rett fra fantasien) for høyde. Da har du to referansepunkter du kan hele tiden jobbe for å holde. Ikke fokuser på ett punkt. Å fly formasjon er en dynamisk manøver, og du må hele tiden jobbe for å være i posisjon, og den vil stort sett forandre seg hele tiden ;) Trening gjør mester  8)

 

-Gert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter :)

 

Jeg hold på å gi opp, men etter to uker begynte det å ligne noe. Finne seg referansepunkter som nevnt, og være hissig med stikkekorreksjoner hele tiden. Jeg skjønner godt at noen aldri kan få dette til, i simmen såvel som i virkeligheten. Og jeg er ikke noe spesielt hissig etter formasjonsflyvning. Å få til å tanke ja, men langvarig tortur i formasjon...feiger jeg ut av :-p

 

Eivin - ett bilde er på plass, de to andre er linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd AAR i FSX\P3D, men det er rett og slett noe man må trene mye på, og når du koker det helt ned så er det i bunn og grunn snakk om svært tett formasjonsflyging.

 

Den største utfordringen er å holde stabil høyde uten bruk av autopilot. Det går for mye opp og ned. Jeg har kalibrert og finjustert styreinnretninger men både jeg og tankeren lever farlig for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det er slik i tacpack at når du har linet opp, "kommunikasjon" er opprettet med tanker så flyr han en rett kurs.

Så det kan være at du er linet opp for langt bak, og dermed ikke er i gang med operasjonen enda.

 

Dette er høyst interessant. Jeg kan ikke se at jeg oppnår noen kontakt med tankeren som innleder prosessen selv om jeg slår over bryteren som skal starte selve prosessen fra flyets side. Flyet er under testing for bla å sjekke at koden som skal sørge for dette fungerer, noe det kan hende at den ikke gjør.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...