Eivin Stensø Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 Er det noen som kan dette godt som kan gi meg ett par tips. Jeg er stort sett her og der og overalt. Og når jeg endelig er laina opp med kurven bryter tankeren av og skifter kurs. Mer enn 122000hk må ha påfyll B) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 31. desember 2016 Premium Medlem Del Skrevet 31. desember 2016 Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p ;D ;D ;D ha ha ha, kjenner meg igjen, og æ har vel egentlig aldri fått påfyll. Har vært fornøyd med å "koble" meg på, og ellers bytta tankeren med andre fly for å trene formasjon. Det står litt om flightplan i TackPack, så du kan være forberedt på hvor og når tankeren skifter kurs . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 EF2000 var morsom sånn, og jeg kunne tilmed se de hoppe ut og hørte lydene fra fallsjermene ;D. Jeg ble flink til å koble meg på etterhvert. Intens konsentrasjon så nesten tårene spretter er en del av prosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 31. desember 2016 Premium Medlem Del Skrevet 31. desember 2016 Kjenner igjen alt det der. Dessverre er det "stick time" som gjelder, og det blir mange, mange forsøk. Pleide og å finjustere stikke og throttle til formålet. Mht. det at tankeren bryter av, så må en finne seg en tid der den flyr rett en periode. Jeg slet med dette i EF2000. Klikka flere ganger og skjøt ned tankeren :-p Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Det var litt frustrerende dette. Får ikke til å holde maskinen stabilt nok. Ikke noe annet enn trening og atter trening som hjelper altså? Jeg kjører 15 nm legs (natops). Hvis tankeren bare flyr rett frem og jeg ikke får utført tankingen så er jeg iallefall i nærheten av flyplassen slik at jeg får landet maskinen om ikke annet. Har justert spaker og akser men er ikke i nærheten av ønsket stabilitet. -Off! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ser ikke bildene dine av en eller annen grunn.. Men finn deg punkter på flyet du skal i formasjon med, som setter deg i riktig posisjon. F.eks. du kan line en antenne til cowlingen på motoren, for avstand, og line oppe leading edge på horisontal stabilizer med trailing edge på vingen (eksempel tatt rett fra fantasien) for høyde. Da har du to referansepunkter du kan hele tiden jobbe for å holde. Ikke fokuser på ett punkt. Å fly formasjon er en dynamisk manøver, og du må hele tiden jobbe for å være i posisjon, og den vil stort sett forandre seg hele tiden Trening gjør mester 8) -Gert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Takk for tips. Kan du se dem nå? Driver og deler fra Google så det er mulig jeg ikke har fått til innstillingene. E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ser fortsatt ikke bildene. Kan være problemet ligger hos meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Ser fortsatt ikke bildene. Kan være problemet ligger hos meg? Det er nok ikke det, Gert. Det er flere som har sagt at de ikke ser dem. Jobber m/ saken. E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Enn nå da? Er det noen som kan se dem foresten? Måtte trekke meg litt her da jeg ikke ville ha kurv og slange inn i inntaket. Det skulle tatt seg ut. Selve proben er på venstre ving som bildet viser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Slet også veldig med dette i EF2000 - og har aldri prøvd siden. Vet dog fra gode kilder at dette er særdeles vanskelig i virkeligheten også. Kanskje en grunn til at alle ikke kan eller bør bli jagerpiloter Jeg hold på å gi opp, men etter to uker begynte det å ligne noe. Finne seg referansepunkter som nevnt, og være hissig med stikkekorreksjoner hele tiden. Jeg skjønner godt at noen aldri kan få dette til, i simmen såvel som i virkeligheten. Og jeg er ikke noe spesielt hissig etter formasjonsflyvning. Å få til å tanke ja, men langvarig tortur i formasjon...feiger jeg ut av :-p Eivin - ett bilde er på plass, de to andre er linker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 "Eivin - ett bilde er på plass, de to andre er linker." Det er bra å høre. Da har jeg kommet videre iallefall. Hva med de to på toppen av posten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Ingen ting i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Ingen ting i toppen. Supert. Da skjønner jeg mer av hvordan det funker. Jeg hadde ikke lagt bildene til min delbare album og da funker ikke de gamle linkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Kan ta litt tid å finne ut av det der. Men du har jo en "se på forhånd" (preview) funksjon i de fleste fora. Lønner seg å utnytte den. Bruker den fast jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Har ikke prøvd AAR i FSX\P3D, men det er rett og slett noe man må trene mye på, og når du koker det helt ned så er det i bunn og grunn snakk om svært tett formasjonsflyging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Har ikke prøvd AAR i FSX\P3D, men det er rett og slett noe man må trene mye på, og når du koker det helt ned så er det i bunn og grunn snakk om svært tett formasjonsflyging. Den største utfordringen er å holde stabil høyde uten bruk av autopilot. Det går for mye opp og ned. Jeg har kalibrert og finjustert styreinnretninger men både jeg og tankeren lever farlig for å si det mildt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Mener at det er slik i tacpack at når du har linet opp, "kommunikasjon" er opprettet med tanker så flyr han en rett kurs. Så det kan være at du er linet opp for langt bak, og dermed ikke er i gang med operasjonen enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Mener at det er slik i tacpack at når du har linet opp, "kommunikasjon" er opprettet med tanker så flyr han en rett kurs. Så det kan være at du er linet opp for langt bak, og dermed ikke er i gang med operasjonen enda. Dette er høyst interessant. Jeg kan ikke se at jeg oppnår noen kontakt med tankeren som innleder prosessen selv om jeg slår over bryteren som skal starte selve prosessen fra flyets side. Flyet er under testing for bla å sjekke at koden som skal sørge for dette fungerer, noe det kan hende at den ikke gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.