Gå til innhold

10 på topp 2016


Anbefalte innlegg

Det har vært et nydlig år i War Thunder som stadig vokser videre med stadig nye fly, ny grafikkmotor, nye skyer og nå helt sist like før Jul, Cockpiter til hele hangaren som ikke hadde det fra før, bombefly i hovedsak.

Opplevelsene har stått i kø sammen med både nye og gamle bekjentskaper, dermed har jeg kommet med en liste over flyene som ut ble personelige favoritter i mitt 2016, samtdig som det er omtrent et år siden første screenshot tråden min på forumet, så et lite jubeleum ;)

Så ikke i noen spesiell rekkefølge her er mine 10 favoritter fra 2016.

 

B-17E

Et fly jeg egentlig ikke hadde særlig sansen for i starten, som jeg hadde etterlatt bakerst i hangaren, fikk en ny vår da jeg bestemte meg får å skaffe meg Amerikanske jetfly, som dere kanskje vet er WT basert på å skaffe seg nok poeng gjennom å utføre fligher, en måte er å skyte ned andres fly, og etter å ha tilbrakt timer med et annet fly på listen, på østfronten, var det plutselig en helt ny verden å ta B-17 opp i lufta igjen, og han steike hvor seig og dominerende den er når den flys riktig, nydelig maskin.

TqbEb3N.jpg

 

BF-109F

20mm kanonen i snuten på denne gjør BFen til en av de vasseste jagerne på sitt nivå, lettfløyet, rask og ekstremt effektiv, spiser bombefly til frokost.

I tillegg er det noe med måten den ser ut på som jeg finner rett og slett nydelig, den kler spesielt snødekte fjell.

S2HrStR.jpg

 

P-51B (20mm)

Hva er bedre enn en 20mm kanon? prøv fire, montert i den nydelige Mustangen, flyet i seg selv er stor sett best egnet til Booming and Zooming, noe den gjør ekstremt bra.

vZNitse.jpg

 

JU-88A4

Nok et fly jeg egentlig hadde glemt bak i hangaren, det var fram til cockpiter til alle fly i WT ble annonsert, gammel kjærlighet ruster aldri sies det, og det samme kan sies om ''Schnellbomberen'', kombinert med erfaring fra østfronten ble den et gledelig gjennsyn nå like før jul, kan til og med brukes som en tung jager når bombelasten er droppet.

Småbarsk ser den jo for såvidt også ut.

8lOxgDg.jpg

 

Wyvern

Som noen her kanskje har fått med seg det siste året er jeg stor fan av fly som er litt utenom det vanlige, Wyvern passer perfekt inn i denne kategorien, slår hardt fra seg, er godt manuvrerbar, og når du i tillegg har det kanskje raskeste propellflyet i WT så er det muligens forståelig hvorfor jeg har det så skøy med Wyvern som jeg har det.

Det går over stokk og stein når man legger snuten litt under horisonten og gasser på, legger den i tretopphøyde og dundrer avgårde, kombinert med den fantastiske lyden fra turbopropen, sorry alle Merlin fans, denne høres bedre ut.

mvakCUB.jpg

 

Havoc

En britisk utgave av A-20 maskinen, og mitt første skikkelige ''grinde'' fly i WT, den er rask og skikkelig seiglivet, og når den i tillegg har en gylden matchvinner egenskap i å ta ut panservogner og andre bakkestyrker svært få andre fly på samme nivå har, en 2. Verdenskrigs A-10 med andre ord.

9sWI1Aw.jpg

 

B-25

Flyet som virkelig lærte meg å fly bombefly da jeg jobbet meg opp mot Russiske jetjagere, 3 ord som beskriver den, Seig, Seig og Seig, 12.7 MGene gjør den lettere umulig å nærme seg bakfra, den eneste svakheten er manglen på en MG i buken, det løses med å fly lavt og fort i tretopphøyde.

nd8q9kx.jpg

 

Mig-15

Første flighten med Mig-15 fikk fart en ny betydning, etter omtrent et og et halvt år som WT pilot hvor det har gått i propellfly var det en spesiell opplevelse å dundre ned rullebanen for så å klatre opp til 40.000 fot i løpet av få minutter, ikke siden FS9 tiden har gliset sittet så bredt, når Gaijin en gang i framtiden får ut PSVR patchen det ikke usannsynelig at den blir favorittflyet mitt på permanent basis. ;D

l4TG3yd.jpg

 

F-84

Et fly jeg kun har testfløyet fåreløpig, sammenlignet med Migen er den treig, klatrer dårlig, er tung å få opp i lufta, små sketchy å lande, men likevel, flyet startet på mange måter gullalderen for jegerfly, den er skikkelig Texas og biter deg gjerne om du behandler den feil, den skriker kald krig og kommer dermed med på listen.

F8iS9fs.jpg

 

Swordfish

Dere trodde vel ikke jeg hadde glemt traktoren?

Hva kan jeg si som jeg ikke har sakt om denne klassikeren, hvordan et så malplassert fly var i bruk så og si helt frem til jetalderen er nesten over min fattevne, den gjør det meste rimelig dårlig, utenom å holde seg i lufta i stødig gangfart, der er den overlegen.

Jeg liker den av en enkel grunn, den har mer skjarm en noe annet fly i hele WT sirkuset, det meste Engeslske flyet for min del i hele WT, igjen sorry til alle Merlin fans :P

Med det runder jeg av 2016 og ønsker dere alle God Jul og et Godt nytt flyår i 2017, takk for meg.

K3sKJdU.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder som vanlig. Lar meg også fascinere av Mig-15. Et innovativt og spennende fly. Foreløpig har jeg hendene fulle med 104 og Lightning men det er absolutt et fly jeg kunne tenkt meg å prøve.

 

God Jul og godt nytt år til deg også. :)

I så fall burde du ta en titt på DCS: MiG-15 :)

 

Flotte bilder, som vanlig, Kim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Huhh,  Både DCS  og  WT  har grafikk og atmosfære så det holder,  og det ser ikke ut til å mangle flytyper heller .  Er enig i din beskrivelse av Wyvern,  en meget spesiell og ganske vellykket konstruksjon beregnet på hangarskip.  Men den fikk begrenset karriere,  da jetflyene overtok.  Hadde en bra freeware- modell av den i FS9,  men tror utvikleren ga opp før den ble tilpasset FSX/P3D (?).  Ellers savner jeg FW-190  og  Hawker Tempest på listen din  ;D  Hvis jeg skulle ønske meg enda en warbird i A2A-kvalitet til P3D,  så måtte det være Tempest,  min desiderte yndling fra WW2  ;)    Peis på videre i 2017,  artig å følge med i din personlige " Mein Kampf"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, skulle gjærne hevet meg på DCS, men når mann ikke har økonomien til å skaffe seg en skikkelig flightsim pc så får det fåreløpig bli med drømmen, WT holder mer enn nok fåreløpig ;)

Vurderte også 190en på lista, var den mot BFen, og når det kommer til stykket er BFen mer mitt fly, 190en skal jeg ærlig innrømme jeg ikke mestrer helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...