Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. desember 2016 Premium Medlem Del Skrevet 24. desember 2016 Mens vi er i det nostalgiske hjørnet, kommer vi ikke utenom Gloster Meteor. Denne engelske klassikeren som ble utviklet mens WW2 var i sluttfasen, og som var mye brukt til langt inn i 50-tallet ( og vel så det ). Den hadde verdensrekorden i hastighet ei stund, og hadde krigen vart lenger, ville den ganske sikkert ha møtt Me-262 i luftkamp. JustFlight har laget en meget bra og morsom modell, så det er litt pussig at den ikke dukker opp oftere i fora rundt omkring........ Men samma det, æ flyr den stadig, og når det også ble tilgjengelig en skikkelig engelsk flybase ( MAIW Lakenheath ), så var julestemningen komplett her i huset ;D Goood Juuuul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 24. desember 2016 Premium Medlem Del Skrevet 24. desember 2016 Det var ei skikkelig juleslede for nissen kan man si! ;D Har Glostern noensinne vært i bruk i Norsk forsvar forresten? Men dette er ikke P3D? God Jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Har Glostern noensinne vært i bruk i Norsk forsvar forresten? Nei, vi gikk rett til Vampire etter spitfire. Danskene hadde Meteor. God jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. desember 2016 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 24. desember 2016 God Jul ;D Men dette er ikke P3D? Joda, P3D3, og både fly og scenery er kompatible med Prepar Forøvrig et fantastisk scenery, og det finnes spenstige AI-fly som passer til dette, for de som får det til......... : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Morsom maskin den Glostern, når du først sammenligner med 262en så var det i følge Eric "Winkle" Brown kun motorytelsen som var Meteorens virkelige fortrinn, hadde jo egentlig vært spennende om de to flyene hadde møttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Morsom maskin den Glostern, når du først sammenligner med 262en så var det i følge Eric "Winkle" Brown kun motorytelsen som var Meteorens virkelige fortrinn, hadde jo egentlig vært spennende om de to flyene hadde møttes. Det høres ut som en intercpetor-maskin i god gammel britisk ånd. MYE motor. Det sies jo at ytelse er overlegent manøvringensegenskaper , noe som blant annet de norske 104-pilotene lærte seg å bruke i trening mot F-86 som var en klassisk turn-fighter. De sveipet over og dro på etterbrenner og gikk rett opp, dermed kunne ikke F-86'en rette siktet mot 104'en som da gikk i stall. Veldig effektivt. Meteoren kunne sikkert brukt den samme taktikken mot 262 Fine bilder av et fint fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 25. desember 2016 når du først sammenligner med 262en så var det i følge Eric "Winkle" Brown kun motorytelsen som var Meteorens virkelige fortrinn Ja Erik Brown testet jo begge, så han hadde god sammenlignings-grunnlag . Ellers var sammenligningen mest basert på hva de allierte hadde i ermet hvis krigen hadde vart lenger. Mange har jo ment at siden tyskerne hadde Me-262 og noen rakett-fly, så hadde de fått overtaket, men da glemmer man at England var begynt å teste Meteor, og at USA hadde F-80 på beddingen Men siden Me-262 er bragt på banen, kan jeg tilføye at Flight Replica har en meget god modell av denne. Har hatt den med meg fra FSX og gjennom alle varianter av P3D, og den er like utfordrende å fly fremdeles. Motorene er veldig sårbare, så man bør holde pusten under oppstart. Når men er i lufta, og har fått opp farten derimot, er Me-262 både grasiøs og farlig. Tror nok den ville gitt Meteor en verdig motstand ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Yupp, "Winkle" Brown skal mann høre på, han døde desverre tidligere i år, det hadde vært spennede hvor langt tyskerne kunne kommet med sin motorteknologi om krigen hadde vart lengre, ettersom videreutviklingen er standard på de store jetflyene i etterkrigstiden fram til i dag, mens det britiske designet er mer vanlig i helikoptere og turboproper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 25. desember 2016 Premium Medlem Del Skrevet 25. desember 2016 God Jul ;D Men dette er ikke P3D? Joda, P3D3, og både fly og scenery er kompatible med Prepar Forøvrig et fantastisk scenery, og det finnes spenstige AI-fly som passer til dette, for de som får det til......... : Det så bare så lite p3d ut. Ligna mer på IL Sturmovik for eksempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 P3D har atmosfære, lysspill, skygger som følger sola. FSX blir tørr og trist når man sammenligner. Rett fra hodet tror jeg og Me-262 med sin skrogform og bakoversveipede vinger ble blåkopi for alt som kom etter. Det klarte ikke Meteor. Me-262 fant den "perfekte" formen for jagerfly, aerodynamisk sett. Man laget deretter ennå fly med rette vinger, men man innså etterhvert at spiss nese og sveipede vinger var veien å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.