Gå til innhold

Tutorial formasjonsflyging SSW F-104G


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Formasjonsflyging er trening, trening og enda mer trening - vi i Arctic Tigers flyr mye formasjon, men man blir aldri helt utlært.

 

Stilig!  Jeg fikk desverre ikke FSrecorder til å funke med P3D 3.4 så jeg må prøve å finnen en annen løsning. Kanskje jeg må forsøke å finne et ai fly med radaren og legge meg på det. Får senke flapsen hvis det går for sakte hehehe, Hva slags maskiner er det dere flyr foresten? Dro ikke umiddelbart kjensel på de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gutan kommer sammen  ;D  Formasjonsflyvning er kjempegøy, og i MP er det både sosialt og god trening .  Etter storhetstiden i FSX med opp til 10-12 piloter online,  har jeg også måttet trøste meg med FSrecorder.  Den fungerte rimelig bra med 2-3 fly samtidig, men begynte å hakke hos meg hvis æ økte til 5 fly i formasjonen.  Desverre er den ikke lenger kompatibel med P3D3,  så nå har jeg begynt å bruke TackPack.  Med det programmet kan man velge hvilken som helst modell som "drone" eller "tankfly",  og fly i formasjon med dette,  men det er jo en smule kjedelig i lengden  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare innrømme at å fly jagerfly ikke er det jeg har gjort aller mest på simmen. Etter at jeg har hatt noen års pause pga mye jobbing har jeg tatt opp denne typen flyging og latt meg sjarmere. Det er et helt annet fag, men det er et minst like artig fag.  Den største forskjellen ser ut til å være at når man flyr sivile fly  flyr man gjerne fra punkt A til punkt B. Jagerfly flyr man mest fra punkt A tilbake til punkt A igjen, men nå snakker jeg meg bort. Poenget er at jeg er på rekkruttnivå når det gjelder formasjonsflyging. Jeg skulle absolutt fått fart på FSrecorder for å komme i gang på et vis, eller noe ala FSrecorder hvis det finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutan kommer sammen  ;D  Formasjonsflyvning er kjempegøy, og i MP er det både sosialt og god trening .  Etter storhetstiden i FSX med opp til 10-12 piloter online,  har jeg også måttet trøste meg med FSrecorder.  Den fungerte rimelig bra med 2-3 fly samtidig, men begynte å hakke hos meg hvis æ økte til 5 fly i formasjonen.  Desverre er den ikke lenger kompatibel med P3D3,  så nå har jeg begynt å bruke TackPack.  Med det programmet kan man velge hvilken som helst modell som "drone" eller "tankfly",  og fly i formasjon med dette,  men det er jo en smule kjedelig i lengden  ::)

 

Da det er nok midt i blinken for meg. Det blir som å lære og sykle. Forferdelig til å begynne med men forhåpentligvis løsner det før eller siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...