Gå til innhold

Flightsim.no forum og Flightsim.no facebook


Rune Gustafson

Anbefalte innlegg

Ser at enkelte som i sin tid meldte sin "avgang" fra Forumet nå er i full sving på Flightsim.no facebook der tekniske spørsmål og deres eventuelle løsninger på simulatorproblemer tas opp til diskusjon. Det er en utvikling som etter min oppfatning vil ødelegge forumet på sikt dersom den får fortsette. Det var vel ikke det som var hensikten med facebook delen, eller er undertegnede på villspor? ::)

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tar jeg helt med ro, Rune. Jeg er mye på FB i den gruppa, men ingen skal finne på å tro jeg er der fordi jeg har feiget ut. Er der rett og slett fordi det er enkelt å legge ut bilder. Og kun med det formål, stort sett. Folk skal ellers vite, at når jeg er på FB, er det for å ta en generell prat med folk jeg kjenner (spesielt sjøfolk), men slettes ikke for å være en jækla support funksjon. Bare så det er sagt, helt krystallklart. Jeg har ikke engang FB på mobilen. Orker ikke det maset. Og som en 1963 modell...nettet slår jeg av og på som det passer meg, og har aldri noen "forpliktelser" der til å stille opp for noe som helst. Det er en greie jeg slår av og på nøyaktig som det passer meg. Kort og greitt som man gjør med en lysbryter. Regner da nå med at cirka 90% av verdens (overstressede uten å vite det) befolkning evt. føøøøøler de må motsi meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Regner da nå med at cirka 90% av verdens (overstressede uten å vite det) befolkning evt. føøøøøler de må motsi meg. ;)

Føler ikke for å motsi deg i det hele tatt Andrew.

Jeg har fulgt med på dette da jeg har drevet hjemmesider,sittet i styret for klubber og foreninger som for allt i verden skal være på fb i tillegg til sine hjemmesider.Det nytter ikke å advare mot dette da det er gjengs lite forståelse for hva som kan bli det sannsylige senarioet.Jeg har sett i flere tilfeller att fb er store greier til å begynne med,såååååå dabber interessen av der også og man står med en hjemmeside som ikke blir oppdatert og liten aktivitet på fb.No kan jo dette miljøet skille seg litt ut da der alltids vil komme nye brukere til.Ikke vet jeg og jeg gir også en f......ck i fb. med allt sitt mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for inspillet, Stein.

 

Det vil vel etterhvert bli flere som oppdager at (minus stressfaktor) det er en pest og plage å gå med hodet bøyd nedi en latterlig liten skjerm til alle tider, for å senere oppdage (etter alle nakkeplager) at man farken ikke kan tyde teksten lenger, med tanke på tobil-meldefonene :-p Men det er greitt å ha med en smartphone på reise, såfremt jeg har oppdatert fokusen på brillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere med meg, henviser til forumet for spørsmål og svar. Dersom vi sammen hadde satt en stopper for det, kunne det kanskje fungert? Bør være rom for å ta noen diskusjoner der og, men syns det er synd om svar som kan hjelpe andre på sikt ikke blir lagret i forumet. På FB er alt glemt det minuttet feeden blir mer enn to skjermer lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enig med Geir KAST supporten til foraet vekk fra fjæsa ...(skulle aldri vært åpna)

Hadde aldri opprettet konto på fjesboka (frivillig)følte behovet da trafikken gikk ned (sniktitta gjennom konas konto)

nå er en nesten avhengig av å følge med begge plasser ..men sånn er verden blitt (kast og bruk) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tar jeg helt med ro, Rune. Jeg er mye på FB i den gruppa, men ingen skal finne på å tro jeg er der fordi jeg har feiget ut. Er der rett og slett fordi det er enkelt å legge ut bilder. Og kun med det formål, stort sett.

Nå var det så absolutt ikke deg jeg hadde i tankene da jeg skrev innlegget, Andrew  :) Du er en iherdig og intressant bidragsyter på forumet. Det er selvfølgelig nyttig å lese kommentarer og se screenshots på FB av hva den enkelte utvikler holder på med. Det mener jeg er en helt grei bruk av FB. Det var dette med tekniske spørsmål og løsninger på FB som som jeg ville ta tak i. Geir kommer med et viktig poeng i denne sammenhengen; nemlig det at de som får løst et teknisk problemet på FB fratar andre søkemuligheten på forumet for samme problem og dets løsninger.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje  man kan tvinge de. Lese spm på Facebook, men svare på forumet og linke til svaret som da må ligge i den passordbeskyttede delen av forumet. Så må eventuelle svar modereres bort fra Facebook.

 

Problemet er at Facebook er og blir mer tilgjengelig og enkelt for playstation-generasjonen. Man får varsel med en gang noen skriver noe om man følger gruppa, og ikke minst med en gang noen svarer på ditt eget spm. Et forum er sånn sett litt mer utilgjengelig. Det krever jo som oftest også enda en innlogging å huske på.

 

Nå skal det jo sies at jeg synes det er overkill med to FB-sider for fs.no.

 

På den annen side er det jo flott med Facebook da jeg ser mange nye navn på de sidene som er aktive i motsetning til på forumet.

 

Evige pros/cons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kan virke som overkill med 2 fb sider, men den som dere skriver på er en Gruppe, og den som vi poster nyheter på er en Side. Forskjellen er stor i forhold til markedsføring og hvilke funksjonaliteter som ligger i en gruppe vs. en side. Siden er i tillegg arvet etter gamle fs.no og har 600 likerklikk og dermed større rekkevidde.

Kan jo vurdere dette videre, men det er gjort for å kunne spre nyheter best mulig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje  man kan tvinge de. Lese spm på Facebook, men svare på forumet og linke til svaret som da må ligge i den passordbeskyttede delen av forumet. Så må eventuelle svar modereres bort fra Facebook.

 

Ingen vits i å moderere bort svar.  Når man har linket til passordbeskyttet del av forumet,kan man som sideadministrator enkelt slå av muligheten til å svare viderepå hver enkel post på FB.

 

Jeg administrerer tre relativt store grupper på Facebook med 200 + medlemmer,og bruker den muligheten hyppig. Sparer meg for MYE rot og off-topic snakk i poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...