Gå til innhold

Grasrotandel og flightsim.no


Ole Eivind Moen

Anbefalte innlegg

God kveld.

Mulig dette med grasrotandel og flightsim.no har vært oppe før, men jeg har hatt en liten pause fra hobbyen og ikke fulgt med så mye på nettsiden. Hva skal til for å kunne gi en andel til flightsim.no?

Dette står på norsktipping.no:

"Det er Kulturdepartementet som bestemmer hvem som kan motta grasrotmidler. For at ditt lag eller forening skal motta midler fra Grasrotandelen, må det være registrert i Frivillighetsregistret i Brønnøysundregisteret. Under registreringen i Frivillighetsregisteret (Samordnet registermelding) må dere som ønsker hake for «Skal enheten delta i Grasrotandelen»? og velge Ja. Grasrotmottakeren behøver ikke være lokalisert i ditt nærmiljø, men må drive regional eller lokal virksomhet"

 

Tenkte at alle monner drar.

 

Ole Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi nok få til.

Vi hadde en prat tidligere i sommer om vi skulle gjøre om flightsim.no til en forrening, klubb eller lignende, men det har ikke materialisert seg.

Skal ta det opp med Bobbo neste gang jeg har han på tråden, så får vi se hvilken selskapsform vi velger, men det vil nok bli en variant vor vi kan bli "grasrotandel".

 

Takk for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Givergleden har vært stor, og vi har sikret driften ut 2017.

MPserver kjører imidlertid på lånt hardware, så det er noe av det første vi vil investere i. Noen som har en gammel server liggende? :):)

Ved å få registrert fs.no som en type organisasjon, kan vi ha egen konto og regnskap, så doneringene ikke går til min privatkonto. Det er ikke snakk om de helt store beløpene, men det blir mer ryddig på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...