Gå til innhold

Microsoft Flight Simulator 2016 eller X-Plane 10?


LN-DYA

Anbefalte innlegg

God ettermiddag folkens :)

 

Har vel ikke vært på dette forumet siden 2000 og noe, men nå trenger jeg litt hjelp.

Guttungen er blitt hekta på flysimulator lik sin far på den alderen ??? Nå ønsker han seg Microsoft Flight Simulator 2016 eller X-Plane 10. Disse må være på cd. Jeg finner ikke hverken Flight Simulator 2016 eller X-Plane 10 på cd, finner ikke Flight Simulator 2016 i det hele tatt for å være ærlig.

 

Noen som kan hjelpe med svar på om hvor jeg kan finne dette?

 

Mvh

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav

FS2016 er det ikke noe som heter, men tror du tenker på Prepar3D. Prepar3D (p3d) er videreføring av FS-serien til Microsoft.

Alternativet er XPlane10. XP11 er annonsert til å lanseres før nyttår.

P3D tror jeg ikke er å få tak i på plater, og ser heller ikke hvorfor dette skal være viktig. Simulatorene kommer med stadige oppdateringer, og en DVD-Rom er snart utdatert, mens en download alltid vil være nyeste versjon.

XP kan kjøpes på plater. Kjøper du XP10 nå, får du oppgradere gratis til XP11 når den kommer. Merk at dette bare er downloadversjoner.

Gjør en revurdering på det med plater blir mitt tips. MYE har endret seg siden år 2000 :D og det er ikke vondt ment :)

 

P3D kjøper du her: www.prepar3d.com

XP kjøper du her: http://www.x-plane.com/

 

P3D er foreløpig mest utbredt her i norge og det finnes mye gratis tilleggssceneries av god kvalitet. Kikk innom filbiblioteket på nettsidene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Eller du kan kjøpe Flight Simulator fra "Steam" til 50 kroner. Det er en lav inngangsbillett og det absolutt beste alternativet for nybegynnere.

 

http://store.steampowered.com/app/314160/

 

CD og DVD er i ferd med å forsvinne for godt, og det er kun X-Plane som benytter fysisk media enn så lenge. Du trenger uansett tilgang til Internet for å kjøpe tillegsprogrammer, fly og flyplasser - samt eventuelle oppdateringer. Det meste av software i dag selges som "work in progress".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for mange gode svar ;D Ting har nok forandret seg mye siden jeg drev med dette ja :D Så, no offence taken ;)

Hvilken versjon skal man evt kjøpe av Pepar3D, var jo endel å velge mellom der?

Forsøkte linken til XP, men der fant jeg bare oppdateringer osv, ingen nettbutikk for kjøp?

 

Noen gode råd til en forvirret far?

 

Fant XP siden nå :)

Så til det store spørsmålet? Er det noen tidsbegrensning på downloadlinken av XP evt Prepar3D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kan ikke svare for XP da jeg der har bare fysisk media (DVD plater)

For P3D er der ingen begrensning.Du lager deg konto og får lisens ID og passord som blir liggende under din konto og den laster du ned når du selv måtte ønske det.Både versjon 1 og 2 ligger fremdeles under min konto som link og jeg kan laste di ned igjen når jeg måtte ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Og bare for å gjøre ting enda mer forvirrende, så kommer Dovetail med ny 64 bit simulator i desember. Dog har jeg ørsmå forventninger til Dovetail, og ser vel ikke helt at de kommer til å matche Prepar3D for "proffe" brukere. Men man kan jo alltids håpe at jeg tar grundig feil - intet ville vært bedre enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...