Gå til innhold

P3D Tweak Assistant - Fantastisk oppgradering av det visuelle!


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har i dag prøvd P3D Tweak Assistant med Ultimate Realism preset (Tar nøyaktig 5 sekunder å installere). Det ga mersmak. Aldri har simulatoren sett bedre ut. Her er et screenshot fra Prepar3D v3.4, FSAddon Tongass Fjords scenery og en Curtiss Rambler:

 

2016-10-6_18-40-31-431.jpg

 

Link til de som vil prøve:

PTA: http://1coder.ru/PTA/index.html

Preset: http://www.avsim.com/topic/495511-ultimate-realism-pack-v095/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fungerer utmerket uansett scenery du har installert. Det eneste som er et krav er at du ikke må ha lagt inn egne shaders. Dog er det meste i programmet selvforklarende og hver funksjon er godt forklart inne i selve programmet med informasjon om hva som er P3D default verdi.

 

Jeg har ikke brukt ett sekund på instruksjoner. Installer programmet, og last inn "Ultimate Realism" preset og du er ready for flight. Tar noen sekunder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Mest nytte fikk jeg nok av å aktivere HDR i simmen. Det ga skikkelig forskjell. Lenge siden jeg har testet det, og husker bare at jeg syns det var for lyst den gang da.

 

HDR er to skritt fram og ett tilbake. Ikke perfekt, men har man først vendt seg til det, er det vanskleig å gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her er mine innstillinger, dersom de skulle være av interesse. Legger også ved en endring jeg har gjort i "Ultimate Ralism" oppsettet i PTA (se link i det første innlegget i denne tråden). JEg kjører en 5 år gammel PC med Intel i7 2700K (ingen overklokking), men har oppgradert til GTX970 grafikkkort.

 

capture1.jpg

 

capture2.jpg

 

capture3.jpg

 

capture4.jpg

 

capture5.jpg

 

capture6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Geir har helt rett. Sky er himmelen, og ikke skyene.

 

Jeg bruker dog ikke de modifiserte teksturene - men standard + skyer fra REX Soft Clouds.

 

Til værgenerator bruker jeg FS Global Real Weather. Den er så enkel i bruk at idioter kan bruke den, og de er raske med å oppdatere ift. hver nye versjon av Prepar3D. Den er dessuten kompatibel med alle versjoner av FS, helt tilbake til FS2004.

 

Dog flyr jeg stort sett alltid med vær som jeg lager selv, og foretrekker finvær hele året :)

 

Uvær er for dårlig simulert - og når man ikke kjenner turbulensen på kroppen, så blir mye av effekten uasnett borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bruker mye standard værtyper selv. Mest finvær, men og cold fronts, building storms (torden & lyn etc), og gray and rainy. Setter vindretning etter smak og behag. FS Global Real Weather høres jo interessant ut. Liker alt man ikke trenger Ph.D for å bruke :-p

 

Hvis jeg bruker standard værtyper så endrer jeg ofte skyene fra Cummulus til Stratus. Det ser mer "Nord-Norsk" ut - Ikke så mye cummulus her oppe io nord :)

 

FSGRW er "plug and play". Start opp, last ned dynamisk vær, start simulatoren, og trykk overfør til simulatoren. Enklere blir det ikke. Har sett på Active Sky, men synes det blir for mange innstillinger. Har rett og slett ikke tid, og som sagt tidligere så er effekten av vær ikke godt nok simulert i mine øyne uansett. HAdde jeg hatt full motion simulator, så hadde det kanskje betydd noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet dette programmet ennå, i egenskap av å ha begynt å fly igjen etter overdose scenerydesign som vanlig. Men slo i dag på HDR og slår det ikke av igjen. Bruker samme shadow settings som Ole i en annen tråd, og ellers brightness 0.82, bloom 0.44 og saturation 1. 07:00 mårran dette, Lista International :-p

 

29655422253_06fd40ce5e_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har ikke testet dette programmet ennå, i egenskap av å ha begynt å fly igjen etter overdose scenerydesign som vanlig. Men slo i dag på HDR og slår det ikke av igjen. Bruker samme shadow settings som Ole i en annen tråd, og ellers brightness 0.82, bloom 0.44 og saturation 1. 07:00 mårran dette, Lista International :-p

 

Jeg ble aldri komfortabel med HDR i P3D v2.x, men V3 er en annen verden, spesilt når man kan justere brightness, bloom og saturation.

 

Med PTA kan du styre resten :) Den er så enkel at selv tullinger som meg ikke trengte mange sekundene på å få tingene igang.

 

Her er fra dagens flight - jpg rett fra simulatoren:

 

2016-10-12_21-57-20-545.jpeg

 

2016-10-12_21-58-25-285.jpeg

 

2016-10-12_22-1-14-529.jpeg

 

2016-10-12_22-16-24-467.jpeg

 

2016-10-12_22-17-30-899.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...