Gå til innhold

Dagens fangst ENCN


Anbefalte innlegg

Min mor hadde en avtale med en KLM F70, så jeg kjørte henne til Kjevik. Benyttet da anledningen til å knipse baksiden av den nye sardinboksen de kaller utenlandsterminal. Det var en eim av F-16 i lufta, og riktig nok, der holdt man da på å øve seg å parkere stakkars 242. Frem og tilbake og frem og tilbake, menmen, å prøve er jo godt nok sies det :-p

 

Ser et par luker er av, noen som vet status på 242?

 

29318704693_eec0f0a203_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert meg som skal skytes ang. den hangaren. Forsvaret what? Personlig jeg vil gjerne ha et sølle helikopter eller to sørover, uten å dermed være enig med unge såkalt "styrende", skabbete sauer som liksom skal "styre" noe...men mens sauene bygger opp ulla for vinteren med kun tanke på seg selv, får vel noen av oss finne ut "hvor" liksom, men den støtten får nok jeg som bor i sør neppe, totalt uviktig del av landet å forsvare, bedre å kopiere kjent historie og la den passere en gang til, alt på gang :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Som Kim sier så er det vel ingen som kommer til å klare å rydde opp etter 25 år med vanstyre. Det eneste jeg krever er at de er ærlige om saken, men til det er det alt for mange som blåser i sitt eget horn, og sparer ull til vinteren som du sier. Spørsmålet er vel om vi nå har et så dårlig forsvar at det er like greit å legge ned det aller meste, så slipper vi ihvertfall å kaste flere gode penger etter de dårlige. En langtidsplan uten planer for Hæren og Heimevernet er jo tragikomisk i seg selv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Nederlansk maskin, om jeg ikke husker helt feil fra da jeg studerte på kjevik, ute å kjører motoren litt av og til, men brukes primært til å lære opp flymekanikkere på typekurs.

 

Typekurs og endel flyteknisk grunnutdanning også. Jeg hadde endel arbeidsoppgaver på 242 i løpet av mine år på Kjevik. :)

Er vel forøvrig bare en luke som er av på bildet. Det er et vindu på den bakerste luka. Satt inn av utdannings-årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...