Kim Kristensen Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Ernst, røsk på deg furuhatten og finn fram kamera, VESTFJORDOKSEN skal mest sannsynelig opp og fly snart!!!!! ;D ;D ;D http://bodonu.no/33-ar-seks-maneder-og-atte-dager-siden-sist-starfighteren-var-pa-vingene-skal-det-opp-igjen/22.09-03:53 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 22. september 2016 ;D he he , æ har gått med klærne og hatten på, døgnet rundt i flere uker , siden de økte hyppigheten med high speed taxing i det siste. Måtte ta beroligende midler for hver gang æ har hørt rautingen "der borte" ;D . Har mast lenge om å få nærmere info om utviklingen, og nå ser det ut til at neste onsdag kan være å håpe på første flight. Eskil skal ta første turen, men det er andre som også ønsker en "utsjekk" , så vi får nok se den flere ganger framover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Lurer på om jeg kanskje skal ta meg en fridag og en tur til Bodø neste onsdag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Rolandsen Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Har kontor med utsikt rett mot hangaren. Jeg skal finne på noe kontorarbeid den dagen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Ja når du nevner det, har jo hørt litt uvanlig "rauting" fra andre siden av stripa de siste ukene, mandag blir uansett spennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Kommer meg ikke til Bodø, men ønsker meg et lydopptak. Vokste opp med lyden, men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stranden Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Jeg er i beredskap med filmkamera på onsdag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Bra, good luck! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Peter Galaasen Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Hei. Supert å få en F-104 i lufta igjen i Norge. Jeg kan bare huske den fra min tid i Forrsvaret 1978-1979 Stasjonert på BN1/BRIG.N Setermoen og Bardufoss på den tiden. Jeg kjørte mange soldater til og fra Bardufoss med M621/(Superlastebil) SAS- BRAATHENS SAFE. Også C-130 Hercules mange ganger. Det store Høydepunket var alltid da det kom Starfightere inn for landing som regel 2 i følge inn for landing på Bardufoss med den høye lyden og røyk etter seg. Det var litt av et skue da de løste ut bremseskjermene og halve flyplassen var full av røyk. Masse minner fra tiden Nordnorge Jeg glemmer det aldrig. L.P. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Jobber 50m unna hangaren. Har fått tatt en titt nå og da. Gleder meg mye og skal ha kamera klart på onsdag! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Litt nytt, når prøveflygningen skal fåregå er det planlagt å åpne 3. etasjen på flyplassen i Bodø, der det var resturant før i tiden, så det går ant å se derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Noen som vet ca klokkeslett? Har sett en del aktivitet ved hangaren idag. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Direktesendingen starter hvert øyeblikk: https://tv.nrk.no/direkte/event/f4723 rettelse: utsatt til 1500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 Ny direkte link https://www.nrk.no/nordland/eskil-er-den-forste-som-skal-fly-_the-widowmaker_-pa-33-ar-1.13152617 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 :D Er det mulig å legge ut «The Widowmaker» en videosnutt, for oss som ikke bor i Norge. :'( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 Se her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg tok opp hele greia. Kan se om jeg får lagt ut et klipp av selve takeoffen på tuben etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 https://www.nrk.no/nordland/her-flyr-eskil-_the-widowmaker_-for-forste-gang-pa-33-ar-1.13152617 Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 https://www.facebook.com/starfighter.no/videos/1442603715767189/ low pass og landing ;D Herlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stranden Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg dro med båt ut på nærmeste holme og fikk tatt film av hele greia, med lyd hele veien! Dem kom rett over hodet på meg Må bare redigere litt så laster jeg opp om noen minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stranden Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Sånn her er filmen. Beklager den ustødige filmingen og ut av fokus nå og da! ...men uansett skru opp lyden!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Det blir ikke stor bedre ;D stor dag for oss som aldri fikk oppleve oksen i sine glansdager En ting til, når du nå kommer så langt med Bodø sceneryet, kunne det vært en idé å hatt vestfjordoksen som en statisk modell nede ved gamle beredskap øst hvor den har blitt restaurert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stranden Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Larsen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Flere enn meg som fikk litt høy puls under takeoff da det nesten så ut som flyet skulle deise i bakken? Så nesten ut som den ikke hadde nok fart under rotasjon ??? Uansett en fantastisk maskin. Rørerende å se intervjuet med den gråtkvalte ildsjelen mens flyet var i lufta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 Flott film Tore ....steike moro å se den i lufta ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Peter Galaasen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hei Meget bra film Tore Detta var helt Konge. L.P. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 Makalaus plass du fant å filme fra, og beste lyddokumentasjonen hittil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Utrolig tøft! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 28. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 28. september 2016 Rett og slett Historisk dokumentasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stranden Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Mens jeg filmet fra holmen ble jeg beskutt med luftkanon to ganger. Hvor i alle dager befinner den seg? Må være kraftige greier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.