Fredrik Edvardsen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Den siste uka har Sten Arne, Torkil og jeg tilbragt endel timer sammen i DCS - hvis det er noen flere der ute som har lyst til å hive seg med så er det alltid plass til flere. Vi har fortsatt en vei å gå hva formasjonsflyging gjelder, men det kommer seg - over til bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Riiser Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Legger til noen jeg også da Fred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Awesome, mangler bare Norske texturer på flyene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 25. august 2016 Premium Medlem Del Skrevet 25. august 2016 Skikkelig spreke bilder ! Det der må være den ultimate underholdningen for FS-entusiaster ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. august 2016 Forfatter Del Skrevet 26. august 2016 Ja, utrolig moro og som sagt, det er plass til flere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Den dagen jeg har råd til PC som kan kjøre det skikkelig skal det vurderes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Riiser Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Løp og kjøp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. august 2016 Premium Medlem Del Skrevet 26. august 2016 det er plass til flere Jotakk, æ kjenner på det sosiale presset Skulle gjerne vært med, og æ har både DCS World og en del av flyene, men æ fant desverre ikke ut av denne simmen. Grafikken er nydelig, men æ blir ikke fortrolig med flightmdl. Og siden alle andre flyr vakkert, så er det hos meg feilen ligger ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André S. Klophus Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Lastet ned og gravd frem lisensene på UH-1 og Warthogen i går, og hade jaggu meg fått gratis lisens på Nevada terrain også. Spørs om man må investere i F-5 og teste den en dag å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Riiser Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Do it Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Som Torkil sier, ikke noe å tenke på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 Noen flere bilder fra de siste par ukene. Vi kjører på som før, og har også fått med oss Marius på laget. Vi flyr fortsatt mye F-5, men nå er det mange andre maskiner som også får litt flytid. - Å fly på "public servers" er noen ganger et slit, men det kan også være moro når andre bare henger seg på - her har vi fått med oss to tilfeldige Mirager til. - Miragen er virkelig ikke enkel å tanke i lufta, men det er kult å se fem maskiner (èn er ikke med i bildet) som summer rundt en tanker og venter på fuel. - Sten Arne (i den greske Miragen) og vår ukjente venn prøver seg på en tanking. - Her har vi fått selskap av en Su-27 og en F-15. Meg foran, Torkil bak meg og Marius i F-15 med kamuflasjefarger. - F-5en kan til tider være skikkelig vrang på take off og landing - begynner man først å skli så er det vanskelig å rette opp, og da ender man fort ute på en åker - som jeg har gjort her. - Torkil i lead, Marius på hans høyre vinge og meg i MiG-15 på hans venstre. - Torkil og Marius på vei inn for landing på Guduata. - Alle fire på bakken, Torkil og Marius i Sabre og Sten Arne og meg i MiG-15. - Etter besøket vårt på Kjeller på søndag for å se Spitfire og Hurricane tok Torkil og jeg oss en tur i tidsriktige maskiner da vi kom hjem. - På søndag feiret DCS-gruppa på Facebook 4000 medlemmer med en mass formation. Vi la oss litt i utkanten for å ikke forstyrre, men det var fortsatt veldig kult å se på. - Etter landing og refueling i Tbilisi skled Sten Arne av rullebanen under take off (rett foran karen i helikopteret som filmet det hele) og en F-15 krasjet i meg mens jeg lå i utkanten av formasjonen, så da var det bare Torkil og Marius igjen. Marius ligger inne i formasjonen og Torkil ligger utenfor i en Mirage og tar bilder. - I går fikk Sten Arne problemer da han og Marius tok av fra Guduata. Ett av hovedhjulene låste seg halvveis ute, så jeg møtte dem på halvveien og eskorterte ham inn. - Etter at Marius hadde sjekket at rullebanen var klar, og at ingen hadde krasjet der (noe som skjer altfor ofte på "public servers") klarte Sten Arne å lande MiGen og taxe inn til parking. Meg i MiG-29 bak. - Vi hadde en rask flight med Su-33 og Sten Arne i en Mirage i går, før Marius fikk streng beskjed av mora si om at nå var det kvelden - han er "noe" yngre enn oss gamle-kara. - Alle fire i formasjon. Meg i front, Torkil på min venstre vinge, Marius på min høyre og Sten Arne bak i Miragen. - Formasjons-take off med Torkil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hadde Logitech G940'en min oppført seg i DCS så hadde jeg blitt med jeg og, men controls er TOTALT borti samtlige staur & vegger og alt jeg prøver av profiler og settings funker like dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg har ikke F5en (og har i grunn ikke noen spesielle planer om å kjøpe den heller, da jeg har alt for mange andre fly jeg aldri flyr), men heldigvis er alle modellene tilgjengelig som AI, så da snekret jeg sammen et raskt førsteutkast til en norsk variant: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Fint førsteutkast, men er det lyset, eller ser den veldig hvit ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Det var nok en kombinasjon av lyset og en litt lys gråfarge. Litt forbedret: Plassering og størrelse på rundeller osv justeres etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Se der ja, kjempeflott, et vennlig tips tho, det er ingen roundeler på oversiden av høyre vinge, kun undersiden, og motsatt på venstre vinge. Anbefaler deg å ta en titt innom denne siden for referansebilder http://www.luftkrigsskolen.no/airforcephotos/PhotoGallery/PhotoOverview/tabid/54/language/nb-NO/Default.aspx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Takk for tipset. Nå tror jeg den begynner å bli ferdig nok til å kunne lastes opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. september 2016 Premium Medlem Del Skrevet 11. september 2016 Den ble jo kjempefin . Riktignok ikke F5-A, men likevel . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 11. september 2016 Forfatter Del Skrevet 11. september 2016 Nærmeste vi kommer nå Du får slenge deg med å fly litt med oss en dag, Jørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Aasland 2 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg har ikke pøvd med på MP ennå, men det er kanskje på tide å begynne å fly med (og mot) noe levende og ikke bare AI. Link til nedlasting: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/2080540/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Ikke noe å tenke på, vi er fortsatt i oppstartsfasen, så terskelen for å være med er lav. Vi er fort det meste på Virtual Aerobatics-serveren hvor vi kan trene på ting som formasjoner og air to air refueling uten fare for å bli skutt ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Sparby Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Jeg har prata litt med Sten Arne ang. muligheten for å sette opp en egen server hvor vi kan leke oss litt mer, spesielt i forhold til at pingtidene på Virtual Acrobatics-serveren kan være ganske sprø fra tid til annen. Har et par bokser tilgjengelig og har snart (forhåpentligvis) mulighet for å sette den på en 100mbit fiberlinje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. september 2016 Forfatter Del Skrevet 13. september 2016 Det høres veldig bra ut, Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Riiser Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Riiser Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 F-5en ser nydelig ut i Norske farger, et forslag kunne riktignok vært en med 331 flash på halen, eller en av de få grønne F-5ene til 334 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Bergfald Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Kim, så vidt jeg erindrer var det 336, 717 og 338 som hadde F-5. Bodø med fargene du nevnte var oppsatt med F-104G (331/grå) og CF-104 (334/grønn). mvh Odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Det du erindrer der stemmer faktisk ikke helt, i allefall 334 fløy F-5 fra Bodø, dog i en liten skala, som erstatningsfly for Starfighteren, ikke særlig mange, men de fantes, og de var grønne Om 331 noen gang fløy dem vet jeg ikke, men det fantes Norske F-5er med 331 flash på halen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.