Brynjar Mauseth Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 http://luftfart.media/2016/08/05/nytt-innflygingssystem-betyr-kortere-flytid-for-meg-og-deg-men-forelopig-kun-pa-tre-lufthavner/ Jeg trodde slik satelittbasert innflyvning allerede var i bruk ved mindre flyplasser i Norge. Når jeg satt på klapp hos Wideroe fra Honningsvåg-Hammerfest-Sørkjosen-Tromsø ble jeg fortalt noe jeg trodde var nettopp dette, en satelittbasert glidebane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Du har rett i det Brynjar, men det er likevel to forskjellige teknologier. Noe lesestoff: Flight Global: WIF og SCAT-1 Boeing om RNP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 "Det nye" ligger i at man stoler såpass på flyets og GNS-systemets presisjon at man legger approachene i abnormale svinger og descendprofiler til langt kortere finaler enn tradisjonelle innflyvninger langs extended centerline. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Alexandersen Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Interessant iFly tutorial video om RNP AR : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.