Gå til innhold

Svært så stille i forumet


Odd Bergfald

Anbefalte innlegg

Så lenge flightsim.no har eksistert og jeg har "fløyet", har jeg nesten hver dag vært inne i vårt utmerkete forum for enten å sjekke ny info, eller for å be om hjelp. Etter å ha brukt P3D et halvår har ikke behovet vært stort for ytterligere flightsimhjelp, med unntak av oppgraderinger fra Andrew Thomsen, Jan Nordberg og andre guruer. Det får meg til å undre litt over hvor mye bedre og driftssikkert P3D fungerer enn FSX. For kan det virkelig være noen annen forklaring på hvorfor aktiviteten i forumet synes å ha avtatt? Kvaliteten er nå utrolig bra, men kunne gjerne tenkt meg en post der gode anbefalinger utveksles. Et eksempel er AI-trafikk som jeg har slitt med i P3D v.3.3, inntil en oppvakt sjel nevnte The Sky Lounge,- og min simverden gikk et stort skritt frem,- igjen. Takk til guruene som har gjort spillopplevelsen i Norge til noe eksepsjonelt godt! Med ønsker om en god sommer til alle flyinteresserte!!

mvh

Odd Bergfald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden forandrer seg men jeg bruker fortsatt forumet her som nr.1 når jeg skal sjekke om det er noen flightsimnyheter eller om jeg har et problem. P3D har etterhvert blitt veldig stabilt og fint og er kanskje noe av årsaken til at det dabber av på forumet i tillegg til gode poenger fra Andrew. Vel.. selv om P3D har blitt stabilt så har vi jo fortsatt et vidt spekter av addon-leverandører som klarer å skape krøll så forumet dør nok ikke helt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer nok, nettet har eksistert lenge, og når jeg tenker meg om, har jeg faktisk av og til henvist til fora som er større enn her, for at folk skal finne ut av ting. Alle svar finnes ikke her i knøttlille Norge. Jeg vet og det er mange som vil ha alt over på FB, men der sier jeg stopp. FB er en kommersiell djevel, og jeg kommer aldri til å flytte dit, omringet av spekulativ reklame. Men jeg liker å være der til tider, inspirert av en drink eller to, men da i faste grupper. Av samme grunn har jeg forlengst kuttet ut alt relatert til google, og alt som har med "medlemskort" å gjøre i alt av butikker. Det neste blir vel at jeg blir arrestert for å være "annerledes" ;-)

 

Rune: Ja det har nok blitt litt stille mellom FSX og P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel litt med årstiden å gjøre og? De fleste er vel ute og nyter solen så fort man har sjansen :) For min del så jobbes det også en del i kulissene, med ting jeg ikke kan dele før jeg er nærmere ferdig.

 

Har også tenkt tanken på en Norsk GA Ai trafikk pakke? Med realistiske repaints og fiktive små-ruter rundt de tilhørende flyplasser? Flyr småfly selv, så denne småflytrafikken er noe jeg har savnet i simmen :)

 

Finn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt i ferietida er det naturlig att trafikken på diverse forum går ned, med mindre det er ett reiseforum en snakker om.

 

Tema facebook burde ikke værra ett tema da den plattformen rett og slett ikke er ett forum. Ingen søketjeneste for å finne svar på ting. Så legg den diskusjon død med en gang folkens. Facebook generelt burde blitt lagt død om det var opp til fornuften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være stille her inne om sommeren, men når det er sagt så har det vært ganske stille her en god stund nå - jeg tror grunnen er en blanding av det som har blitt nevnt tidligere i tråden, i tillegg tror jeg tiden har gått litt i fra det tradisjonelle forumet. Jeg er fortsatt en stor tilhenger av fora og foretrekker det fremfor Facebook ol., men jeg kan godt forstå at den yngre garde ikke er like interesserte - hvorfor bruke tid på å registrere seg i et forum, skrive innlegg og så sitte og vente på at en eller annen skal poppe innom og se innlegget når de kan få svar omtrent umiddelbart i en av de store simulatorgruppene på Facebook?

 

Og så tror jeg det er en medvirkende årsak at det ikke akkurat skjer plagsomt mye på simulator-fronten for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tror jeg det er en medvirkende årsak at det ikke akkurat skjer plagsomt mye på simulator-fronten for tiden.

 

Det er litt synd. 'Før i tiden' hadde vi jo stadig nye versjoner av MS FS, pluss Fly!, Flight Unlimited og masse andre mer eller mindre simulatorer. Håper trenden kommer tilbake snart.

 

Det har jo blitt en trend igjen med 'space-simulatorer' som Elite: Dangerous, No Man's Sky, Star Citizen, Kerbal Space Program og flere. Det er flere tiår siden disse var sist populære. Håper industrien kaster seg på flysimulator-trenden igjen også snart! Det er så mange dårlige spill som blir sluppet for tiden, at man blir dummere bare av å spille dem, føler jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sterk interesse av space simulatorer, men liker ikke at absolutt alt skal være online. Så her går det ennå i Mass Effect 1. Og ellers har jeg er sterkt ønske om en ny F-16 til P3D, bare ikke den versjonen med conformal fueltanker. Skal og ha Falcon Allied Force, men det har bare blitt med praten hittil :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mass Effect 1 er et veldig bra spill! Det beste i triologien, synes jeg, men det kan vel neppe kalles en space-sim :) Men det skuffende er at de nye såkalte space-simmene heller ikke akkurat er realistiske lenger. Elite 2 og 3 var realistiske med hensyn til at de benyttet seg av 'ekte' fysiske lover. Man kunne for eksempel akselerere i ukevis når man 'hoppet' inn i et solsystem, og oppnå hastigheter som 2/3 av lysets hastighet. Man måtte jo også bremse ned igjen da, som også tok uker :P Dette ble løst ved å bruke tidsakselerasjon (opp til 16384 ganger normal tid, såvidt jeg husker).

 

Som du sier så er de fleste spillene nå basert på multiplayer, og da nytter det lite med tidsakselerasjon. I stedet har romskipene en maks hastighet på noen få hundre kilometer i timen. Veldig synd, men sånn er det...

 

'Kerbal Space Program' er annerledes. Der bygger du en rakett fra bunnen, og den oppfører seg akkurat som den ville gjort i virkeligheten, på godt og vondt, alt etter om den er konstruert riktig eller ikke (https://en.wikipedia.org/wiki/Kerbal_Space_Program).

 

Beklager, drifter visst litt off-topic her nå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, Mass Effect er et spill. Synd de ødela 2 og 3 med å sette tidsgrenser og slikt, da forsvant hele moroa på flekken >:(

 

Jeg skal muligens prøve å installere Aerosoft  Falcon i dag, men da blir det med visuelle defekter ifølge diverse fora. Får håpe de pusser den opp til nyeste standarder. Greitt nok med F-22 en periode, men den er heavy i forhold til F-16. Og nåværende F-35 syns jeg ikke noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Kerbal Space Program' er annerledes. Der bygger du en rakett fra bunnen, og den oppfører seg akkurat som den ville gjort i virkeligheten, på godt og vondt, alt etter om den er konstruert riktig eller ikke (https://en.wikipedia.org/wiki/Kerbal_Space_Program).

 

Kerbal  ;D Det spill jeg har spillet nestmest, efter FS. Er svert at finde noget som er bedre, enn når du må finde ut af hvorfor din raket pludselig begynder at leke berg-og-dal-bane når den er i 5000 meters høyde :D Ofte hjelper det at komme nogle små kontrol-finne på, men ikke altid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har en sterk interesse av space simulatorer, men liker ikke at absolutt alt skal være online. Så her går det ennå i Mass Effect 1. Og ellers har jeg er sterkt ønske om en ny F-16 til P3D, bare ikke den versjonen med conformal fueltanker. Skal og ha Falcon Allied Force, men det har bare blitt med praten hittil :-p

Dropp AF, kjøp Falcon 4.0 på Steam og last ned BMS som er gratis (og nå offisielt anerkjent av rettighetshaverne av Falcon-serien). De har gjort et vanvittig sprang innen både grafikk og systemsimulering, anbefales!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i tålmodighet på en F16 DCS-modul.

 

Når det gjelder forumets stillhet, så er det naturlig. Både p.g.a. årstid, men også fordi miljøet her i Norge er ganske så lite, og dermed er det for mange kjappere å få svar på ting andre steder. Og for de av oss som har lagt FSX på hylla og aldri hoppa på P3D, og som liker combatsims som DCS, IL2/Cliffs of Dover, så er desverre Flightsim.no omtrent like attraktivt som en sjøldau grevling på en seng av vaktelknær. FS.no har alltid vært, og vil alltid være, i all hovedsak et MSFS-forum. På godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS.no har alltid vært, og vil alltid være, i all hovedsak et MSFS-forum

Ikke enig.Her er mitt intrykk:

Jeg har både  FSX og P3D v.2.5  på maskinen,og har lagt merke til at FSX-relaterte spørsmål på forumet svært sjelden blir besvart,det samme gjelder eldre versjoner av P3D.

Svarene man får er stort sett at man heller bør kjøpe nyeste versjon av P3D,den er mye bedre, :)

Dette kan ta drepen på interressen for flightsim for mange,tror jeg.

De gangene det er en viss aktivitet her er når det kommer nye versjoner av P3D,eller addons til denne,med tråder om hvordan man skal installere/sy sammen de nyeste pakkene.

Så jeg har inntrykk av at flightsim.no er et i hovedsak P3D-forum.

Men som sagt,det er min oppfatning,selv holder jeg på med flightsim hovedsakelig i den mørke årstiden,om sommeren er det veldig mye annet som opptar meg  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at forumet i det siste er vridd mer mot P3D. Og det er OK, da jeg ikke syns FSX er noe mer å satse på, er bare glad for å bli kvitt problemene som tilhørte den simmen. Jeg besvarer ytterst sjeldent FSX relaterte spørsmål av den enkle grunn at jeg har snart glemt alt. Jeg har ikke tatt mine valg for å ta drepen på noe :-p

 

Her simmes og designes det året rundt, bortsett fra de dagene det er så varmt at både PC og HiFi er avslått. Jeg er en av de som ikke roser sol og varme opp i skyene. Liker det bedre kjølig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...