Gå til innhold

FSX eller Prepar3D?


Bjørn Olav Henjum

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har ikke flydd på lenge, men det begynner å krible litt i 'joysticken' igjen... :)

 

Om dere startet med en helt ny installasjon av enten FSX eller Prepar3D i disse dager, hvilken ville dere foretrukket?

 

Sist jeg 'simmet' så var Prepar3D ganske ny, men de snakket om å 'overta' alt som var i FSX og samtidig gjøre det bedre, og at alle add-ons til FSX ville bli kompatible. Har de følgt opp løftene?

 

Jeg har sikkert ti-tusenvis av kroner investert i diverse FSX-addons, så det hadde vært flott om disse fortsatt kunne brukes i Prepar3D, om enn med kanskje et lite oppgraderingsgebyr eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prepar3D er FSX på steroider, og de fikser bugs hele tiden, og har dessuten flyttet belastning fra CPU til skjermkort, og tilmed DirectX 11. Absolutt alt ser bedre ut og fungerer bedre for min del, og spesielt som scenerydesigner. Siden jeg startet med P3D har jeg aldri sett meg tilbake, og FSX er det to år siden jeg tenkte på.

 

Bakdelene er at Lockheed Martin er proffer, og uinteresserte i oss hobbysimmere. Men jeg har en feeeling de har lyttet av og til, men da skal man presentere tingene godt. Har sett mange hobbysimmere "shot down in flames" i LM forumene, for der er det mange beinharde proffer. En annen bakdel (hva du spør om), er at nei, mesteparten av det gamle addon sceneryet må du oppgi. For min del, null problem da jeg av natur er "spartansk". Om du lurer på om noe faktisk funker, så ja, og det kommer mer: PMDG, Milviz diverse, Realair diverse, EKCH, ESSA, ESGG, sett fra mitt "begrensende" Skandinaviske synspunkt, bryr meg ikke mye om resten av verden (som jeg likevel har sett via langt yrkesliv).

 

Avslutningsvis syns jeg det ser så bra ut i P3D at jeg slettes ikke trenger alle addon programmene som skal "forbedre" det og det. Tror mange går "fem på" i den sammenheng, hengt opp i FSX vaner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lynraskt svar, Andrew. Flott å se at du fortsatt er her, forresten! :) Du har gjort så mye for flightsim-miljøet at du skulle hatt en eller annen form for medalje...

 

Da skal jeg sette meg inn i P3D og hva som trengst for å installere det og slikt.

 

Forresten, jeg hadde håpet på en epost-melding når noen svarte her. Er det mulig? Har kikket litt på innstillingene her, men...

 

Edit: Glem det. Jeg oppdaget nettopp 'Varsling'-knappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått medaljer og blitt intervjuet opptil flere ganger. Men er jo ikke den som "fronter" slikt da.

 

Vet ikke hvordan det er med epost varsling, bruker det ikke selv, for da brenner postkassa mi opp! Men et tips ang. PM er at du setter "vis som en tråd", og "lagre sendt". Da fungerer PM som vi er vant til fra før av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jag har samma skärmkort som Robert, men för klen processor 4x1,5 Ghz. Skulle det betyda att P3D fungerar bättre på min dator?

 

BP

 

Vet ikke om P3D ville fungert bedre enn FSX. Lockheed Martin har optimalisert simulatoren over FSX, men samtidig har de lagt til mange flere GPU effekter gjennom DX11. Samtidig har de også pøst på med antall bygninger, trær osv..., så CPUen får kjørt seg hardere. Vanskelig å komme unna at du burde hatt en kraftigere 4 kjerner på nærmere 3Ghz i alle fall Bertil. Håper svaret hjelper litt på veg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...