Gå til innhold

Nytt fra DCS-verdenen


Marius Sparby

Anbefalte innlegg

Wow! Den der ser j*vlig rå ut! :o

 

Edit: Går ut fra at lydene og sånt som vi hørte i demoen øverst er redigert inn, eller høres den faktisk slik ut?

 

Må innrømme at jeg ikke vet hva DCS står for. Prøvde et søk, men altfor mange uvesentlige svar :P Er det en addon til MSFS, eller et helt annet produkt? Hadde satt pris på en link, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av lydene der er redigert inn i ettertid ja, men den høres ikke gærn ut.

 

DCS står for Digital Combat Simulator, det er en egen simulatorserie som i hovedsak fokuserer på kampfly. Hovedsimulatoren er gratis, og man får med to fly så man kan teste litt og se om dette er noe man liker, en Su-25T som er et såkalt FC3-fly (FC3 står for Flaming Cliffs 3, som er en utvidelse til DCS med endel forskjellige fly som ikke er like avanserte som de andre modulene), og en TF-51 Mustang som er så realistisk som du får det, med klikkbar cockpit, avansert simulering av motor og andre systemer og en "Professional Flight Model", som Eagle Dynamic (utviklerne av DCS) kaller det når det er en flight model som er basert på data fra vindtunnel-tester ol., ofte har de også hatt med seg piloter med mye erfaring på den spesielle maskinen under utviklingen.

 

Du kan laste ned DCS her og hvis du liker det så finnes det allerede en god del moduler ute som du kan kjøpe (foreløbig er følgende tilgjengelig: F-5E Tiger II, MiG-15, MiG-21Bis, F-86F Sabre, Mi-8 Hip, UH-1H Huey, Gazelle, Hawk, Mirage 2000C, L-39C\ZA Albatros, C-101 Aviojet, Bf109K, P-51D Mustang, Fw-190D, A-10C og Ka-50 Black Shark. I tillegg har du FC3-flyene: MiG-29A/G, Su-27, Su-25A/T, A-10A, F-15C og Su-33.), og også et tilleggs-scenery som dekker deler av Nevada (inkludert Las Vegas og Nellis AFB, Groom Lake (Area 51) og Creech AFB) - dette er dog foreløbig kun ute i "Open Alpha" - det vil si at det ikke er ferdig ennå, men fullt spillbart.

 

Bare å spørre hvis det er noe mer du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at det er sykt mye morro i pipeline'n for DCS. Kjapt fra toppen av skallen: F/A-18C Hornet, F/A-18E SuperHornet, F14A/B Tomcat (med multicrew, såvidt jeg har forstått), Spitfire Mk XIV, P40F, Vampire F5B, HA-1112 Buchon, Gloster Meteor F3, T2 Buckeye, AJS-37 Viggen, BO-105 PAH1A1 plus en haug med andre ting (blant annet går det et rykte om Mirage F1, samt en MiG-29 med full PFM (Professional Flight Model). Det er også et par-tre nye Scenery på gang, deriblant Strait of Hormuz (inngangsporten til den persiske gulfen, med land som Iran, Emiratene, Oman, Saudia Arabia, Irak og Kuwait i nabolaget), pluss et Normandie 1944-scenery. Du har også NTTR (Nevada Test & Training Range), med Las Vegas, Area 51, Edwards AFB og lignende områder (NTTR er ute nå).

 

Det fine er at du kan kjøpe de modulene du vil ha, og gi beng i resten. Uansett så er det et hysterisk høyt nivå på det aller meste av moduler, og du kan vente deg å måtte både studere og trene MYE for å benytte tingene fullt ut. Det tok meg vel ca. 3 uker å få hamret sjekklista til KA-50'en såpass inn i skallen at jeg faktisk fikk maskinen startet opp og opp i hover, med dertil etterfølgende tredobbelt hva-faen med skru i lav høyde (som oftest med relativt fatal utgang. Helikoptere liker ikke å FOD'e grevling....). Men når ting begynner å sitte som de skal og du får dine første smakebiter av et skikkelig mission som du overlever sånn halvveis (som oftest meget bra damage-models på det meste av fly), så er det helt ubetalelig morro.

 

Kan absolutt anbefales. Finnes (fantes, ihvertfall) også et par Norske skvadroner der ute, som kjører training-nights etc. Pluss at det ikke akkurat er vanskelig å sette opp en multiplayer-session, om en har båndbredden til det, om en ønsker litt freeflight med andre uten at du blir skutt på av hver eneste lille tak-grevling med SAM-rør på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å glemme det, men jeg har full forståelse for at DCS kan virke litt overveldende for de som ikke har vært borti det tidligere - men det finnes mange gode videoer for å lære ting på YouTube, i tillegg til manualene og treningsoppdragene som følger med modulene.

 

Jeg har veldig sansen for Bunyap Sims, han har mange veldig detaljerte gjennomganger av forskjellige DCS-moduler, legger ved en introduksjonsvideoen hans til F-5en:

 

http://www.youtube.com/watch?v=F_8A0fxkQts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCS høres utrolig bra ut. Har alltid tenkt 'skulle ønske det var en sånn simulator', så det blir nok denne jeg kommer til å installere til helgen i stedet for FSX eller P3D :) Tusen takk for svar, gutter!

 

Np :)

 

Bare husk at når du installerer DCS World, så får du kun med Su-25T og TF-51. Det meste annet er moduler du må betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mektig imponert da jeg endelig fikk installert DCS World 2.0. Faktisk så imponert at jeg ikke så poenget med å ha to releaser av samme spill på min stakkars 128gb SSD, så jeg avinstallerte DCS World 1.5. Først etterpå innså jeg at 2.0 ikke, og aldri var ment å erstatte 1.5. Kaukasus er nå borte, og jeg må visst vente en stund før jeg får testet F-5 i DCS 2.0, for den er jo kun utgitt til 1.5 ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble solgt så snart jeg leste Fredrik's svar om at Mustangen er en del av gratispakken. Jeg så den en gang på et fly-show på Sola, og ble forelsket umiddelbart. Den lyden! :o

 

Jeg likte veldig godt Microsoft sine Combat Flight simulatorer, men de begynner jo å dra litt på årene, og så hadde de jo ingen jet-jagere, så jeg ser fram til å prøve DCS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...