Gå til innhold

Ny flysimulator rett rundt hjørnet


Jan Nergaard

Anbefalte innlegg

Tja...mye bra i bregner og bark her, men utover det er det foreløpig lite her vi ikke kan ordne i FSX/P3D+addons...jeg venter fremdeles på en ny flysim som demonstrerer hva som burde ha skjedd av fremskritt på ti år. Har de da ikke oppnådd tilnærmet fotorealisme i bilsimulatorer nå da? Hvorfor så ikke i flysim? Jeg synes vi snart burde være der at man må granske nøye for å skille sim fra RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "apples and oranges", men det er et mye større marked for bilsimulatorer, ergo er det mer forsvarlig å bruke store summer på utvikling av bilsimulatorer enn flysimulatorer. En annen ting er jo at bilsimulatorer kun trenger å vise et lite og begrenset område, mens flysimulatorer må vise et veldig stort område for å gi den rette følelsen, så man trenger mer kraft for å vise det samme, og å lage et stort og detaljert område er en enorm jobb - og da er vi tilbake på utviklingskostnader.

 

Når det er sagt så har vi dog allerede simulatorer som ser fantastiske ut - ja, FSX og P3D begynner å se litt gamle ut, men f.eks DCS og War Thunder ser utrolig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle AeroflyFS er faktisk min favoritt-flysimulator gjennom tidene, pga:

- Flyfølelsen / fysikken

- Nydelig terreng og flymodeller

- Høy framerate, helt smooth på en middels pc

 

Dette gjorde det til den perfekte VFR-simulator. Mye moro, tross totalt fravær av systemer (gikk vel ikke an å gå tom for drivstoff engang).

 

Håper de har greid å beholde disse styrkene nå i versjon 2, i tillegg til å fylle inn noe av det som manglet i den første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...