Gå til innhold

Velge hvilken sim?


RoadKing

Anbefalte innlegg

Har lurt på å innvestere i flightsim over lengre tid no, men ser at det finnes fleire simulatorer. Så mitt spørsmål blir då kva dere anbefalar?

Har lurt litt på Flight X då den er å finne i Steam.

 

Det som og er viktig er tilgang til utvidelsar og flyplassar i Norge.

 

Takker og bukker for all tilbakemelding  :)

 

{EDIT}

Tanken er å kjøre både fly og helikopeter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Jan Reidar. Prepar3d er simulatoren for nåtid og fremtid og du får da Norge svært detaljert med å kjøpe FTX Norway https://fullterrain.com/product/nor og å laste ned alt flotte av gratisfiler som er laget av dyktige folk her inne.

 

Jeg anbefaler evt. å velge Academic version (hvis du definerer deg som under utdanning for å lære deg å fly og ikke allrede er ferdigutdannet flyger da) ;D

 

http://prepar3d.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved evt. kjøp av Prepar3d (som eies av et stort amerikansk firma) så går det nok bare på engelsk. Samme med den andre siden jeg linket til som en add-on med "full pakke" for Norge (FTX Norway), da de befinner seg i Australia :)

 

Det går mye på engelsk i simverdenen, både på div. større fora og for det meste av tilleggspakker du kan kjøpe etterhvert til simulatoren. Men her inne er det (stort sett da) heldigvis norsk som gjelder ;D

 

Jada, lisensen kan fint brukes på en annen PC senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg vel nybegynner selv, men det hindrer meg ikke fra å synse. Har alle 3 store simulatorer installert (sivile) + også DCS World (krigsfly, begrenset verden). Som noen sier, FSX og Prepar3d er nødvendig for bra norske landskap. I utgangspunktet har jeg nå gått for P3D fordi det er mye aktivitet der nå, og det skjer mer utvikling enn for FSX. Når det er sagt, så er FSX Steam edition på salg i disse tider (51 kroner), og som nybegynner finnes det mange gode ressurser der. Du har mange lessons i læringssenteret til FSX, og du kan kjøpe til nye missions og leksjoner. Det er også mange addons, fly og flyplasser på salg via Steam nå. Hvis du investerer en del i FSX, så er sjansene store for at mye fungerer i Prepar3d hvis du senere finner ut at du vil hoppe på det. Så mitt råd er bare å kjøpe FSX på Steam nå før 31. mars, så kan du alltids teste ut Prepar3d etterhvert. ORBX FTX Norway fungerer for både FSX og P3D.

 

Har ellers hørt at X-plane er overlegen på helikopter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no investert i FSX Steam edition, men kan virke som maskinvaren ikkje holder tritt.

 

Har følgande komponentar i PCen:

 

  • Hovedkort: Gigabyte GA-78LMT-USB3 Socket M2

  • CPU: AMD FX{tm}-6100 Six-Core 3,8GHz

  • RAM: 16384MB Dual Channel DDR3 699MHz

  • GPU: ATI AMD Raedon HD 6670 32nm

  • Skjerm: Samsung 65" via HDMI-kabel

  • SSD: Corsair 120GB

Kjører på Windows 10 Pro - 64bit

 

Dette blir kanskje for tamt for Fligt simulatorer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermkortet ditt er nok litt "tamt" som jeg kan se. Ang. simulator er det kun P3D for meg. Den utvikles der andre ting er et museum. Men vit at P3D er bygget på steingammel teknikk den også, men jeg ser en viss fremtid i at hele simulatoren ikke lenger er basert på et Cessna panel, men på en F-22. LM opp av dage for å si det sånn, de gutta har peil. Men de jobber ikke for oss vanlige dødelige. De er mission orienterte, og ikke de som lytter til deg når du klager på scenery. Nåde den stakkar som prøver seg med hobbyting i et profesjonelt forum ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også laste ned X-plane og installere det for å se om det funker bedre med ditt oppsett. Du får tilgang til et begrenset område uten å betale (KSEA?). Ellers kan du sikkert få deg et greit skjermkort til en 500-lapp. Litt usikker på hva som gjelder, men jeg er rimelig fornøyd etter at jeg plukket opp mitt 770 2gb brukt. Funker til alle de tre simulatorene. Vet ikke hvordan ditt kort skal fungere, er som sagt ikke helt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at skjermkortet må skiftast ut med eit nyare. Den taklar ikkje det som krevast, og temperaturen går langt over 71 grader ved bruk av FSX.

Blir å myse på bruktmarkedet etter eit greit kort. 770 er ganske bra kort og skal takle det meste som blir levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...