Gå til innhold

Ferskt bilde fra P3Dv3.2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg hadde planlagt å legge inn OS og sette opp maskinen fra scratch når neste oppdatering kom fra

LM og den kom litt raskt på meg. Det ble uansett en reinstall og så langt så ser det veldig bra ut synes jeg. Merker

også en viss økelse i ytelse.

 

Jeg avventer med PMDG, ASN og ORBX da jeg foretrekker offisielle installere som støtter 3.2. Det funker nok med

ORBX, men vil være på den sikre siden :)

 

Ut fra det så legger jeg ved et bilde hvor jeg har lagt inn litt diverse skyer og skyfarger. Synes jeg har funnet en fin kombi

som ikke tar noe flyt fra meg.

RMhYUJ0.jpg

 

Sliter med flickering på avstand når det gjelder rullebaner, men så lenge alt annet funker er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benjamin

 

Klarte ikke å dy meg jeg heller, men jeg dro avgårde med clean install av hele systemet når jeg først kasta meg ut i jobben i går. ORBX fungerer foruten object flow. Her skal det sies at Notodden og Arlanda er berørt av dette, da de har valgt å sette ut byggninger med Object flow på disse flyplassene. ORBX Global serien gikk inn uten problemer, og det samme gjorde alle de europeiske regionene ifra ORBX: USA og Oseana går inn i løpet av ettermiddagenm hos meg.

 

Active sky Next virker heller ikke, men det var som forventet.

 

PMDG er raportert å fungere knirkefritt i v3.2. Har ikke kommet langt nok til å kunne bekrefte dette.

 

FSUIPC er kommet med en oppdatert utgave som fungerer med V3.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Benjamin

 

Klarte ikke å dy meg jeg heller, men jeg dro avgårde med clean install av hele systemet når jeg først kasta meg ut i jobben i går. ORBX fungerer foruten object flow. Her skal det sies at Notodden og Arlanda er berørt av dette, da de har valgt å sette ut byggninger med Object flow på disse flyplassene. ORBX Global serien gikk inn uten problemer, og det samme gjorde alle de europeiske regionene ifra ORBX: USA og Oseana går inn i løpet av ettermiddagenm hos meg.

 

Active sky Next virker heller ikke, men det var som forventet.

 

PMDG er raportert å fungere knirkefritt i v3.2. Har ikke kommet langt nok til å kunne bekrefte dette.

 

FSUIPC er kommet med en oppdatert utgave som fungerer med V3.2

 

Så langt har jeg lagt inn FSUIPC, FTX Global og Norge samt bussen fra AS som også fungerer meget bra i 3.2. Jeg tok meg en takeoff fra Bergen rett før jobb i dag og det kan være placebo, men jeg synes det ser bedre ut i denne versjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hvorfor måtte dere gjøre det så tungvint??  Æ avinstallerte 3.1-Client,  installerte ny 3.2-Client, og (nesten)alt var som før.  Som ventet fungerer ikke Objekt Flow,  men regner med at ORBX kommer raskt med oppdatering.  Synes den nye måten å oppgradere simmen på er genial,  så slipper vi timesvis,  for ikke å si dagesvis med arbeid.  Gjorde det samme fra 3.0 til 3.1,  og simmen har væert snill som et lam  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hvorfor måtte dere gjøre det så tungvint??  Æ avinstallerte 3.1-Client,  installerte ny 3.2-Client, og (nesten)alt var som før. 

 

Stikkordet er "nesten som før". Du får ikke alle oppdateringer dersom du ikke reinstallerer hele greia, dessverre... Ser nå at det er kommet nok en oppdatering, v3.2.3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte dere gjøre det så tungvint??

 

Skal gi deg svar på dette. For det første hater jeg å ta snarveier. For det andre har man ingen garanti for at selv om LM sier at det går bra å bruke den snarveien at det ikke gir andre uønsket effekter. Har et godt eksempel på hva jeg trur kan ha vert en effekt av å ta slike snarveier. I November satte jeg opp en PC for en i Trondheim. Denne ble levert med P3D3.0 ferdig instalert med alt av addons vedkommende ønsket å ha instalert. Ca en uke etter at oppdateringa til 3.1 kom hjelp jeg vedkommende med å oppdatere P3D til 3.1 via snarveien. Han ble veldig plaget med høyt VAS bruk, og slet med å gjennomføre Bergen-Oslo uten å få OOM. Jeg som hadde tatt clean install av hele systemet gjenomførte 6 til 9 timers flighter uten OOM, og hadde generelt mye mere ledig vas en vedkommende som hadde tatt snarveien til 3.1. Og det til tross for at jeg hadde instillinger i min simulator som tilsa at mitt vasbrukke skulle ha vert høyere en det han hadde.

 

Jeg sier ikke at å gjøre det på den raske og enkle måten var årsaken til de problemene vedkommende hadde. Jeg brukte veldig mye tid via teamwier for å finne ut av dette. Og via FSUIPC kunne jeg logge vasbruken, og det var markant forsjell. Og eneste forsjellen var at der var oppdateringa til 3.1 tatt på den rakse måten. Så lenge han kjørte 3.0 var OOM et ikke problem for vedkommende. Så for meg er det nærliggende å tro at måten i hvordan man gikk ifra 3.0 til 3.1 har hatt betydning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte dere gjøre det så tungvint??  Æ avinstallerte 3.1-Client,  installerte ny 3.2-Client, og (nesten)alt var som før.  Som ventet fungerer ikke Objekt Flow,  men regner med at ORBX kommer raskt med oppdatering.  Synes den nye måten å oppgradere simmen på er genial,  så slipper vi timesvis,  for ikke å si dagesvis med arbeid.  Gjorde det samme fra 3.0 til 3.1,  og simmen har væert snill som et lam  ;)

 

Ernie, dette var noe jeg hadde planlagt og da tenkte jeg at når LM slapp en oppdatering så var det like greit å ta det da ;) Om ikke hadde jeg tatt client-metoden.

 

Svein-Frode, jeg ser på forumet til LM at det kun er snakk om en hotfix

for noen aktiveringsproblemer så jeg tror jeg dropper den :)

 

Legger inn øverste bilde på nytt samt ny versjon med Global og Norge installert.

G4OLjsI.jpg

 

dWGkVci.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for konstruktive svar  :) .  Ser at det kan være greit for de som kjører beinhard realisme å ta hovedveien med total nyinstallering.  Men synes likevel det var greit å nevne at for mange er dette unødvendig.  Lockheed Martin har fått mye pæs for at de har laget så mange versjoner av P3D,  og nettopp det at man måtte begynne på nytt for hver gang det kom en oppdatering,  fikk mange simmere til å holde seg unna.  Derfor var det en stor lettelse når P3D3 kom med muligheten for å "patche" simmen i stedenfor full installasjon.  For min del var sistnevnte løsning avgjørende for å bli med videre,  og jeg har heller ikke hatt nevneverdige problemer etter at jeg kjøpte P3D3.  Utviklere har vært raske med sine oppgraderinger,  og jeg har levd lykkelig i alle disse dager  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan: Angående "Error 5013 No remaining activations", har du gjort alt slik som det står i "Prepar3D Download/Installation Instructions.pdf" som du finner øverst på downloadsiden? Hvis du fremdeles har trøbbel må du nok kontakte LM. Se f.eks. her for e-postadresse: http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?t=113959

 

Hotfixen gjelder, slik jeg forstår, bare for de med subscription-abonnement. Jeg tror "Hotfix for Subscription Activation issue" er client-downloaden. Det står "...you will only need to update the Client component" i denne tråden: http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6305&t=117553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan: Angående "Error 5013 No remaining activations", har du gjort alt slik som det står i "Prepar3D Download/Installation Instructions.pdf" som du finner øverst på downloadsiden? Hvis du fremdeles har trøbbel må du nok kontakte LM. Se f.eks. her for e-postadresse: http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?t=113959

 

Steinar Michael: Hotfixen gjelder, slik jeg forstår, bare for de med subscription-abonnement. Jeg tror "Hotfix for Subscription Activation issue" er client-downloaden. Det står "...you will only need to update the Client component" i denne tråden: http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6305&t=117553

Hei, Tor. Har sendt en mail til de, så får vi se. Hadde krasj på harddisken, så derfor måtte jeg legge Windows'en og P3D inn på nytt. Tenkte jeg kunne bare ta å legge inn V3.2 siden jeg hadde mulighet til en clean install  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

 

Kan jeg spørre hvilke settings du bruker i simmen, evt tweaks også? :)

 

Jeg bruker ingen tweaks i configen da jeg føler det flyter og ser bra ut uten noen

modifikasjoner til P3D.cfg. Utenom P3D bruker jeg NI (Nvidia Inspector) for å

sette opp AA.

 

Legger ved bilder under fra NI og P3D.

v89tW0j.jpg

 

tTJk112.jpg

 

qEjM50Z.jpg

 

jdvw7Oi.jpg

 

BzTzv4l.jpg

 

MGKumKk.jpg

 

Ikke så høye innstillinger, men er satt opp med tanke på store fly

og "minst mulig" VAS bruk ved lange flighter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :)

 

Kan jeg spørre hvilke settings du bruker i simmen, evt tweaks også? :)

 

Jeg bruker ingen tweaks i configen da jeg føler det flyter og ser bra ut uten noen

modifikasjoner til P3D.cfg. Utenom P3D bruker jeg NI (Nvidia Inspector) for å

sette opp AA.

 

Legger ved bilder under fra NI og P3D.

 

 

Ikke så høye innstillinger, men er satt opp med tanke på store fly

og "minst mulig" VAS bruk ved lange flighter.

 

Tusen takk! Da skal jeg herme etter deg  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...